„Învaţă din ziua de ieri, trăieşte-o pe cea de azi şi speră în ziua de mâine.” (Albert Einstein)
Workshop „Artă și tehnologie”
Inițiativa și coordonarea activităților din
cadrul workshop-ului organizat online în 10.II.2022, de la ora 14, cu cadrele
didactice din specialitatea arte vizuale aparține inspectorului de specialitate
Vasile Duda, de la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și
directorului Casei Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud, Roxana Kovacs.
Activitățile au fost stabilite în funcție de
necesitățile cadrelor didactice, conturate cu ocazia consfătuirilor de la
începutul anului școlar și conform strategiei Inspectoratului Școlar Județean
Bistrița-Năsăud, iar desfășurarea efectivă s-a stabilit împreună cu oamenii
implicați în organizarea activităților și în funcție de resursele care au putut
să fie antrenate în proiect.
Activitățile au debutat cu doi invitați
speciali, cadre universitare la Universitatea de Artă și Design din
Cluj-Napoca, din cadrul departamentului de restaurare-conservare. În contextul
inițierii autorizării specializării de restaurare – conservare bunuri
culturale, ca o specialitate nouă în cadrul învățământului artistic vocațional
au fost invitați profesori universitari cu experiență care să contribuie la
inițierea și cristalizarea acestei specialități la Bistrița. Prof. univ. dr.
Theo Mureșan a prezentat tehnicile și modalitățile de intervenție prin
intermediul tehnologiei în cadrul specializării de restaurator-conservator.
Vasta experiență a cadrului didactic universitar a fost apreciată de toți
participanții și a motivat aplecarea spre acest domeniu. Lectorul univ. dr.
Adrian Rauca a prezentat oportunitățile domeniului și perspectivele
absolventului care a ales această specializare. Materialele, tehnicile de
lucru, procedee utilizate și exemplele de tehnologie implicată în procesul de
restaurare s-a făcut prin prezentarea unor exemple concrete de intervenție
utilizate in-situ și în laboratorul artistic de restaurare.
Inspectorul Vasile Duda a făcut o introducere
motivațională legată de acceptarea și utilizarea noilor tehnologii în cadrul
procesului didactic. Arta și tehnologia cu aspectele sale legate de o
actualitate mereu în schimbare trebuie să fie acceptate prin cultivarea
gândirii pozitive, ca parte a evoluției generale din societate. Materialul
suport a fost prezentat un material în PowerPoint.
Profesorul Iulia Burlac, titular la Liceul de
Arte Corneliu Baba din Bistrița, pe disciplina Prelucrare
computerizată a imaginii și utilizator al programelor de prelucrare a
imaginilor pe calculator a oferit câteva exemple a modului în care tehnologia
se poate utiliza cu rezultate pozitive în artă. Utilizare programului Photoshop
cu rezultate foarte bune la elevii din clasele a XI-a și a XII-a au permis
realizarea unor afișe și cataloage de artă concepute profesionist și în consonanță
cu cerințele pieței. În cadrul demonstrațiilor s-au oferit exemple concrete de
prelucrare, comenzile aplicate, pașii necesari transformării imaginii și
finalitatea prelucrării, cu rezultatele elevilor de la grupa de specialitate.
Un neajuns al cadrelor didactice din școlile județului este lipsa unor programe
achiziționate cu licență în școli, iar în lipsa unor fonduri devine greu
accesibilă această oportunitate tehnologică.
Ca să se suplinească lipsa licențelor pentru
programele de prelucrare a imaginilor pe calculator s-au organizat și
demonstrații cu programe gratuite, care pot să ofere rezultate comparabile fără
alocarea unor fonduri în acest sens. Activitatea a fost implementată de
profesorul Alexandru Șerban de la Clubul copiilor din Beclean. Cadrul didactic
lucrează cu elevi de nivel gimnazial și a utilizat la grupe programe gratuite
utile în formare abilităților și bunului gust în artele plastice. Astfel au
fost prezentate modalitățile de obținere a programelor, modul de utilizare și
rezultate concludente adaptate pentru tehnici de aplicare a culorii, tehnici de
modelaj etc. Demonstrația s-a făcut cu programul Gimp, Lens, Inskape și Blender.
Rezultatele convingătoare au făcut ca o parte din cadrele didactice
participante să fie interesate de utilizarea acestor tehnologii în artă, iar doritorii
utilizatori au fost încurajați să țină legătura cu cei doi prezentatori.
La finalul activității cadrele didactice
participante s-au arătat mulțumite de prezentări și au apreciat calitatea
invitaților și nivelul practic al activităților.
Workshop-ul ARTĂ ȘI TEHNOLOGIE a reprezentat o
activitate de formare organizată în cadrul cercului pedagogic de specialitate
constituit în cursului anului școlar 2021-2022.
prof. Cristina TRIF,
Liceul de
Arte „Corneliu Baba” Bistrița,
insp.
școlar, prof. Vasile DUDA,
Inspectoratul
Școlar Județean Bistrița-Năsăud
Workshop „Muzică și tehnologie”
Inițiativa și coordonarea activităților din
cadrul workshop-ului organizat online în 11.II.2022, de la ora 14, cu cadrele
didactice din specialitatea muzică aparține inspectorului de specialitate
Vasile Duda, de la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și
directorului Casei Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud, Roxana Kovacs.
Activitățile au debutat cu doi invitați
speciali cunoscători a fenomenului Tudor Jarda, a cărui centenar s-a sărbătorit
chiar în ziua organizării evenimentului. Invitatul special dr. Gavril Țărmure,
managerul Palatului Culturii din Bistrița a oferit o introducere în proiectarea
activității reputatului muzician Tudor Jarda și legături acestui acu viața
culturală a județului Bistrița-Năsăud. Invitat de prin rang al activității
didactice a fost prof. univ. dr. Adrian Pop din cadrul Academiei de Muzică
Gheorghe Dima din Cluj-Napoca care a oferit o prezentare aplicată, legată de
centenarul Tudor Jarda. Experiența de rector, de președinte a Uniunii
Compozitorilor din România, dar și de foarte bun cunoscător al activității
muzicianului Tudor Jarda, a cărui nume îl poartă și liceul vocațional cu
specialitatea muzică din Bistrița, a impresionat cadrele didactice participante
prin profesionalismul materialului prezentat.
Inspectorul Vasile Duda a făcut o introducere
motivațională legată de acceptarea și utilizarea noilor tehnologii în cadrul
procesului didactic. Muzica și tehnologia cu aspectele sale legate de o
actualitate mereu în schimbare trebuie să fie acceptate prin cultivarea
gândirii pozitive, ca parte a evoluției generale din societate. Materialul
suport a fost prezentat un material în PowerPoint.
Activitățile practice programate în cadrul
activității de workshop au fost coordonate de muzicienii Valentin Pop și Ovidiu
Patrașciuc, profesori de specialitate la Liceul de Muzică Tudor Jarda din
Bistrița. Cadrele didactice cu experiență în utilizarea tehnologiei în cadrul
unor concursuri de specialitate naționale și internaționale au oferit puncte de
vedere legate de avantajul și dezavantajul utilizării noilor tehnologii în
activitatea didactică, în cadrul învățământului aplicat pentru studiul unui
instrument. Au fost prezentate exemple de microfoane și posibilități de
înregistrare accesibile, inclusiv aspecte legate de ținuta și atitudinea care
trebuie cultivate elevilor. În etapele de pregătire a înregistrării s-a
insistat și pe modalitatea în care se poate realiza o prelucrare minimală a
înregistrării pentru a elimina timpii morți sau erorile de sunet. Tehnologia utilizată
este gratuită și poate să fie accesată de orice cadru didactic interesat.
Muzicienii au oferit și câteva exemple înainte și după prelucrarea înregistrării
cu prezentarea principalilor pași parcurși până la obținerea produsului finit.
Exemplele oferite în cadrul activității au trecut de la prezentarea unor
materiale didactice utile sau care pot să fie utilizate de cadrele didactice,
spre modul în care se construiesc materiale didactice și de specialitate
într-un domeniu de mare finețe profesională. Odată descoperite aceste
oportunități ele se pot dezvolta în funcție de nevoile cadrelor didactice, dar
prin continuarea legăturii cu cei doi muzicieni, care și-au arătat
disponibilitatea să-i sprijine pe toți colegii interesați.
La finalul activității, cadrele didactice
participante s-au arătat mulțumite de prezentări și au apreciat calitatea
invitaților și nivelul practic al activităților.
Workshop-ul MUZICĂ ȘI TEHNOLOGIE a reprezentat
o activitate de formare organizată în cadrul cercului pedagogic de specialitate
constituit în cursului anului școlar 2021-2022.
prof. Floarea URSA,
Școala
Gimnazială „Avram Iancu” Bistrița,
insp.
școlar, prof. Vasile DUDA,
Inspectoratul
Școlar Județean Bistrița-Năsăud
Un cerc pedagogic altfel
Începând cu acest an școlar, Cercurile
Pedagogice se desfășoară sub forma unor ateliere tematice. Cercul pedagogic al
cadrelor didactice din aria curriculară Tehnologii - Servicii, desfășurat în
data de 14.02.2022 în sistem online a avut un caracter „Altfel”. În elaborarea
unei metodologii specifice unui astfel de Cerc Pedagogic, am fost inspirați de
activitățile antreprenoriale derulate de unul dintre partenerii de Proiect
Educațional Erasmus+ KA202 „On the way to the future!”, Lycee des metiers
(Profesional) Anne Veaute-Castres France (proiect derulat de Liceul Teoretic Solomon
Haliță Sângeorz-Băi).
Acest liceu este unul dintre cele mai mari
licee de meserii din Franța care oferă elevilor francezi de diferite vârste șansa
de a dobândi competențe profesionale pentru meseriile de ortopediști- proteziști,
opticieni, vânzători-comercianți, îngrijitori maternali. Activitatea Cercului
Pedagogic a avut ca temă „Schimb de bune
practici în predarea disciplinelor economice prin metoda participării elevilor
la activități de antreprenoriat, după modelul francez”.
- Să înțelegem
perspectivele de abordare ale predării disciplinelor economice pornind de la implicarea
elevilor francezi în economia locală în mod practic, prin activități de
antreprenoriat.
- Să realizăm o
paralelă între finalitățile educației în cele două sisteme educaționale, român și
francez.
- Să analizăm secvența
de învățare prezentată ca model, aparținând unui sistem educațional flexibil
corelat cu oferta educațională pe o piață a muncii dinamică, într-o continuă
evoluție, cu meserii noi care solicită profiluri profesionale diferite și
complexe, corelate cu valorile sociale/culturale.
Caracterul
inovativ a accentuat interesul cadrelor didactice participante. S-a evidențiat
specificul educației moderne actuale care trebuie avut în vederea în scopul creșterii
calității în educație prin:
- orientarea școlară și
profesională a elevilor în vederea inserției pe piața muncii spre meseriile
viitorului;
- starea de bine a copilului;
- bucuria/plăcerea de a învăța
și de a se simți util societății;
- descoperirea vocației și a
talentului pentru practicarea unei meserii;
- schimburile de experiențe/
bune practici educaționale prin activități naționale și internaționale.
Ca puncte tari ale acestei activități amintim:
- dorința de informare profesională prin schimb
de experiențe internaționale;
- abordarea tematicii prin metode moderne:
munca în echipă - ateliere de lucru, materiale prezentate în format electronic
(PPT-uri, filme);
- încrederea în capacitatea folosirii
mijloacelor moderne, informatizate, de accesare a informației de specialitate;
- utilitatea metodei de învățare reală după
modelul francez BUTIQUE SOLIDAIRE sinonimă cu cea virtuală românească prin
Firma de exercițiu;
- evidențierea de către responsabilii Cercului
Pedagogic, a celor mai interesante modalități de organizare a schimburilor de
experiență.
Ca
oportunități amintim:
- continuarea parteneriatelor cu țări
participante la proiecte internaționale specifice domeniului „Servicii”;
- implicarea elevilor în activități de
antreprenoriat prin voluntariat la agenții economici din zonă și deschiderea
unui „Butic Solidar” real;
- încurajarea cadrelor didactice să promoveze,
în cadrul activităților de Cerc Pedagogic și al Comisiilor metodice, a experiențelor
personale;
- organizare în grupuri de lucru și realizarea
la comun pe specialități de resurse educaționale deschise.
Elevii sunt încurajați
și ajutați să se descopere, să-și găsească cu adevărat vocația și să se
insereze în mediul social, pe piața muncii, unde să descopere bucuria de a
munci și de a se face utili societății. Sistemul educațional este foarte
flexibil în acest sens. Fiecare elev își găsește locul în societate și se pune
foarte mare accent pe reducerea abandonului școlar, formarea profesională
continuă, reconversia profesională. Totodată există o mare deschidere față de
schimburile de experiență, învățarea de grup și colaborativă.
Vă invităm să vizionați câteva resurse care
vorbesc despre un model de organizare a educației franceze prin Liceele de
meserii, în speță Liceul Anne Veaute Castres.
https://www.youtube.com/watch?v=TDJrLGZfoK4&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=dzVrn8ZdmfI
https://www.youtube.com/watch?v=EbdswpdvS9o
https://www.youtube.com/watch?v=bdE_1bAoLP8&list=PLaix5HLLnGxTdo1lHKnvKkQhoGMkfiGXm
Membri în
echipa de proiect Erasmus+ EN ROUTE VERS LE FUTURE!
Monica Ștefania MĂGUREAN - coordonator
Varvara SÂNGEORZAN - responsabil lingvistic - monitorizarea
Calității
Corina Maria POP - Responsabil tehnic
Victoria CROITOR - Responsabil Științific
Tematica de proiect.
prof. Monica Ștefania MĂGUREAN,
Liceul
Teoretic Solomon Haliță Sângeorz-Băi
Activitățile miniproiectului „Mărul – izvor de
sănătate” (POCU BN/106557/A6/7/083)
Perioada de implementare: februarie 2021 - decembrie
2021, pe parcursul a șapte luni, (2 ani școlari) la Școala
Gimnazială Șieu Măgheruș
Echipa de miniproiect implicată: prof. înv. primar
Baciu Daniela Monica (coordonator miniproiect), prof. Mititel Ioan, prof.
Chiciudean Viorel.
Grupul țintă format din 10 elevi
provenind din familii defavorizate, dar au participat și ceilalți elevi ai
clasei a III-a ( IV-a)
Miniproiectul a avut un număr de 4 activități, cu
subactivitățile aferente,
unele desfășurându-se în sala de clasă, altele în aer liber sau pe Google
Classroom, în funcție de situația existentă, respectând normele igienice impuse
de pandemia COVID 19.
Le mulțumim tuturor pentru
sprijinul oferit , pentru încrederea pe care ne-au acordat-o.
Parteneri
de proiect:
specialiști agricoli, profesori, părinți, bunici, membri ai comunității locale.
Parteneri-colaboratori
ai miniproiectului:
POMBIS Bistrița - director ing.
Aurel Onigaș, DIRECȚIA AGRICOLĂ BISTRIȚA
– ing. doctorand Liana Ropan, COLEGIUL
NAȚIONAL LIVIU REBREANU BISTRIȚA - prof. Mihaela Frențiu, PEPIENIERA CSABA AIUD - director ing. Tacacs Szabo, Societatea IMPROVE din Șieu
Măgheruș - ing. Știr Vlăduț.
Le mulțumim tuturor pentru
sprijinul oferit , pentru încrederea pe care ne-au acordat-o.
Ideea
miniproiectului a pornit de la realitatea existentă: condițiile geografice și
pedo-climatice ale comunei Șieu Măgheruș oferă un climat prielnic și o tradiție
veche în cultura merelor, a viței de vie și a prunelor. Activitățile
miniproiectului au oferit elevilor posibilitatea de a valorifica oportunitățile
oferite de resursele cadrului natural local, valorizând cultura mărului, ca
punct de sprijin în promovarea unui stil de viață sănătos. În egală măsură,
miniproiectul și-a propus să stimuleze dezvoltarea competențelor de comunicare,
colaborare, cooperare ale elevilor clasei cu elevii școlii, cu profesorii,
părinții și specialiștii, cu membrii din comunitatea locală, pentru dobândirea
unor competențe sănătoase de viață și de autogospodărire, cu efecte vizibile în
dezvoltarea personală și inserția profesională.
Activitățile
miniproiectului și-au propus să valorizeze mărul și cultura mărului, implicându-i direct pe elevi,
alături de profesorii echipei de proiect, părinți, specialiști agricoli, invitați-colaboratori.
Elevii au descoperit importanța activității de informare și creație în
viața cotidiană, ca și modalități de cunoaștere și relaxare, documentându-se,
scriind 9 articole, realizând 15 creații plastice legate de înțelegerea semnificației mărului în artă și literatură. Au experimentat efectele benefice ale consumului zilnic de mere, consumând mere din soiurile locale, s-au amuzat realizând și
prezentând preparate simple din mere, tradiționale, au împărtășit impresii pe
baza materialelor vizionate sau realizate (8 elevi implicați în realizarea de 9
rețete tradiționale din mere). Alături de specialiști agricoli, elevii au învățat
să planteze pomi (15 meri), au participat la întreținerea lor, au recoltat
mere, au identificat resursele naturale locale, descoperind posibilități de
valorificare a acestora. Implicându-se individual sau în grup, elevii au învățat
prin joc, pe baza materialelor prezentate sau realizate de ei și părinți: poze,
videoclipuri, postere, articole, creații plastice. Au participat cu plăcere la
activitățile organizate, implicându-se în competiții sau activități de grup,
jocuri/ jocuri de rol, comunicând activ, folosind formule de comunicare/ adresare
politicoasă. Elevii au redactat invitații, postere, afișe ajutând, la
promovarea activităților proiectului, și- au exprimat bucuria descoperirii unor
lucruri noi, interesante, așa cum au relevat chestionarele de satisfacție
aplicate elevilor și părinților. Și-au adus contribuția la dezvoltarea
patrimoniului verde al școlii prin crearea unei minilivezi a școlii de care vor
avea grijă în perioada cât vor fi elevii școlii, învățând să aplice corect
lucrările de întreținere a livezii. alături de specialiști agricoli și în același
timp să se relaxeze și să se bucure de roadele muncii lor.
Iată câteva activități cu impact mare în rândul elevilor:
În A2 Vreau să știu
mai mult despre măr, Subactivitatea S 2.2 Învățăm unii de la alții, elevii și-au fixat/ sistematizat cunoștințele dobândite în atelierele
de informare și creație, alături de învățătorul clasei (prezentarea
materialelor realizate), și invitații- colaborator: ing. doctorand Liana Ropan
(Direcția Agricolă Bistrița) și prof Mihaela Frențiu (Colegiul Național Liviu
Rebreanu), conceperea activităților sub formă de joc. Invitatele au insistat pe
efectele benefice ale consumului de măr, pe recunoașterea soiurilor de mere
locale, conexiunea informațiilor dobândite cu arta și literatura, pregătirea
activității de plantare.
A3 POT ȘI EU... În subactivitatea 3.1 Plantăm meri, avem o minilivadă!,
elevii clasei a III-a și a VIII-a au
învățat și aplicat tehnologia corectă de plantare, reușind să planteze în
curtea școlii 15 meri, îndrumați de specialiști agricoli: ing. doctorand Liana
Ropan (Direcția Agricolă Bistrița), ing. prof Mititel Ioan, prof. înv. primar
Baciu Daniela. Mulțumim părinților care ne-au săpat gropile, au participat la
plantare, ne-au asigurat fertilizantul natural de grajd și parii de susținere
ai merilor. Mulțumim firmei PEPIENIERA
CSABA AIUD care ne-a asigurat
materialul pomicol de calitate, și pentru posibilitatea de a continua plantarea
acasă, în gospodăria proprie. Mulțumim elevilor clasei a VIII-a și a III-a,
care după plantare s-au implicat în lucrările de întreținere a merilor (au pus
parii, i-au legat și i-au udat).
În Subactivitatea S3.2 Merele în... bucate ne-am propus să
conștientizăm importanța alimentației sănătoase, a preparatelor simple,
sănătoase pe care și le pot face singuri utilizând mărul ca aliment de bază.
Sprijiniți de părinți și bunici, elevii au realizat în familie 9 preparate
tradiționale cu mere, pe care le-au filmat și pozat și apoi le-au prezentat
colegilor. Și-au exersat abilitățile de comunicare prin jocuri de rol, au făcut
schimb de rețete și s-au amuzat povestindu-și experiențele. Împreună cu învățătorul
clasei, elevii au asistat la o prezentare Tupperware și utilizând vesela
Tupperware, au descoperit și alte modalități rapide și sănătoase de a găti. Remarcăm
broșura cu cele 12 rețete tradiționale cu măr realizate Încearcă! Poți face și tu un dulce sănătos cu mere!
Activitatea de
susținere Azi gospodarul casei, mâine fermier (noiembrie 2021) a
completat obiectivele propuse anterior, iar prin materialele prezentate de ing.
Liana Ropan (Direcția Agricolă Bistrița), elevii au descoperit avantajele unor
fermieri pomicoli/ viticoli, care au realizat investiții europene, un model
demn de urmat, ca alternativă a muncii în străinătate. Remarcăm și materialul
prezentat de elevi Gospodarii clasei,
ca o dovadă a calității de gospodar și implicare activă în propria gospodărie,
model pentru elevii de pretutindeni.
S2.2 Învățăm
unii de la alții (martie
2021) Invitați: Parteneri-colaboratori: prof. Frențiu Mihaela Gabriela
(Colegiul Național Liviu Rebreanu Bistrița), ing. doctorand Ropan Liana (Direcția
Agricolă Bistrița)
A3. POT și
EU...! Ce se întâmplă toamna în livadă? Invitat ing. doctorand Ropan Liana (Direcția
Agricolă Bistrița)
A4
DISEMINAREA MINIPROIECTULUI 4.2 Evaluarea miniproiectului
coordonator
miniproiect, prof. înv. primar Daniela
Monica BACIU,
Școala
Gimnazială Șieu Măgheruș
Un mini-proiect de practică de succes, la CSEI „Lacrima”
Unirea – „Sprijin pentru copilul meu”
În luna februarie 2022 s-a încheiat un
mini-proiect de practică de succes, intitulat „SPRIJIN PENTRU COPILUL MEU”. Acesta face parte din Proiectul Educațional Optimizat prin
activități de mentorat în Școlile Bistrițene, POCU 1406557, care are ca
scop reducerea fenomenului de părăsire timpurie a școlii dar și organizarea
competiției de mini-proiecte.
Obiectivele specifice:
Conștientizarea celor 10 părinți cuprinși în
proiect asupra integrării copiilor cu nevoi speciale în școală și în societate,
prin elaborarea a 5 afișe pentru informarea membrilor comunității.
Îmbunătățirea colaborării familie – școală prin
implicarea a 10 părinți în activități de lectură și jocuri pentru copii.
Proiectul a debutat cu o „Campanie de informare și
conștientizare privind integrarea” în cadrul căreia ne-am dorit să familiarizăm părinții cu
tema integrării elevilor cu CES în școală și în societate. Am elaborat împreună
cu părinții afișe privind tema campaniei, impregnând astfel și un caracter
practic-aplicativ întâlnirii.
Colaborarea familiei cu școala are o importanță majoră în evoluția școlară a fiecărui copil. Participarea părinților la astfel de activități aduce avantaje diverse tuturor factorilor implicați: părinți, cadre didactice, dar mai ales copiilor.
Coordonatori
mini proiect:
prof. itinerant
și de sprijin Alina GALACZI,
prof. itinerant
și de sprijin Iulia MORARI,
Centrul
Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima” Unirea
Lectura în viața noastră
Epoca tehnologiei digitale reprezintă la nivel
științific apogeul comunicării. Practic, comunicarea este posibilă indiferent
de spațiu, sfidează orice distanță, dar paradoxal, trăim totuși într-o eră a
non-comunicării. Tinerii sunt hipnotizați parcă fiecare de telefonul personal,
fiind prezenți doar fizic și deloc spiritual.
În aceste circumstanțe, dascălul are însă
dificila misiune de a-l îndruma pe elev la lectură prin diverse metode
atractive și antrenante, deoarece lectura nu mai este considerată „cool” în rândul
tinerilor, mulți considerând lectura ceva plictisitor și astfel nefiind
capabili să susțină o minimă conversație, se izolează simțindu-se inferiori.
„Fiecare carte pare că închide în ea un suflet.
Și cum o atingi cu ochii și mintea, sufletul ți se deschide ca un prieten bun”.
(Maxim Gorki)
Lectura înseamnă să-ți întinzi aripile
imaginației și să zbori deasupra tărâmurilor cărților cu ajutorul unor fluturi
de hârtie, iar mintea să zburde într-o călătorie miraculoasă plină de
simboluri, învățături ascunse în cărțile pe care le citim.
„Cartea este o făgăduință, o bucurie, o
călătorie prin suflet, gânduri și frumuseți” spunea Tudor Arghezi.
Dragi tineri, sunteți „cool” și dacă citiți, deoarece prin lectură dobândiți înțelepciunea, o calitate comparată cu o haină care nu se demodează niciodată și pe care veți ști să o adaptați fiecărui „sezon” din viața voastră și veți rămâne întotdeauna „în trend”, deoarece cartea reprezintă singurul drum spre eternitate.
prof. Alina-Maria KOBLISCKA,
Liceul
Tehnologic Agricol Beclean
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu