Autodidacţii sunt singurii care au învăţat.
Ceilalţi au fost învăţaţi. (Erno Paasilinna)
Luceafărul se citește la Riga în cadrul proiectului Erasmus desfășurat de Școala Gimnazială Nr. 1 Bistrița
Elevi și profesori ai Școlii
Gimnaziale Nr.1 din Bistrița, implicați în programul proiectelor Erasmus+,
desfășoară pe parcursul anului școlar 2019-2020 o serie de activități menite să
promoveze o lectură de plăcere în rândul elevilor. Aceste experiențe de lectură
sunt valorificate atât la nivelul școlii, cât și la nivel internațional, în
cadrul mobilităților de proiect. Astfel, una dintre secvențele de lectură care
au avut un impact deosebit asupra participanților a avut loc în cursul
mobilității din Letonia, în perioada 9-16 noiembrie 2019. Tema proiectului a
fost poezia. Ca în orice proiect, elevii noștri au citit poezie și au selectat
poeți pe care să îi prezinte elevilor din Letonia, Italia, Germania și Turcia,
participanți în cadrul acestui proiect. În mod deosebit, proiectul a vizat
prezentarea poetului național Mihai Eminescu, deoarece copiii au reușit să
realizeze o dramatizare sugestivă a anumitor tablouri decupate din poezia
Luceafărul. La proiect au lucrat elevi ai școlii care, chiar dacă nu au participat
în mod direct, și-au dovedit măiestria realizând portofoliul final. Pe de altă
parte, fiecare elev a dus în dar câte o carte colegilor letonieni. Copiii au
citit împreună versuri în limba română și au reușit să ajungă la mesajul poetic
prin traducerea acestora în limba engleză. Cărți aparținând poeților George
Coșbuc, Nichita Stănescu, Lucian Blaga au fost donate bibliotecii școlare din
Olaines, Letonia.
Partenerii din Letonia au
asigurat un program divers elevilor din mobilitate. Am început prin o cunoaștere
plină de culoare a școlii, a sistemului de învățământ din Letonia. În Letonia,
sălile de clasă dispun de table interactive conectate la internet, astfel că
elevii au acces la platforme online pentru a desfășura lecțiile. Suportul
audio-video vine în sprijinul metodelor tradiționale. De asemenea, o sală de
festivități amenajată cu scenă și sistem de sonorizare performant, a dat
posibilitate elevilor să cânte, să danseze, să prezinte dramatizări. Într-un
cadru larg și primitor, activitățile au vizat concursuri despre literatură:
noțiuni teoretice, recunoașterea poetului, completare de cuvinte care să rimeze
etc.
Școala Olaines Viduskola nr.19 se
află aproape de capitala Letoniei, Riga. Astfel, elevii au vizitat
impresionantul oraș Riga într-o perioadă când Letonia se pregătea de
sărbătoarea zilei naționale. Sentimentul de bucurie națională răzbătea din
drapelele arborate pretutindeni: în școli, pe fațadele instituțiilor, la
pieptul fiecărui locuitor. De asemenea, orașul ne-a oferit sărbătoarea luminilor.
Participanții au putut urmări proiecții gigantice pe zidurile clădirilor,
spectacole de lasere și artificii.
O componentă a acestui proiect a
fost și schimbul de experiență în domeniul bibliotecilor. Elevii din proiect au
desfășurat activități la o bibliotecă școlară. Biblioteca școlară letonă tipică
se prezintă sub forma unui spațiu multifuncțional. Lectura se poate face
într-un cadru relaxant, pe fotolii sau pe saltele colorate, având la îndemână
cărți din diferite domenii. Ca o strategie de lectură este cititul împreună cu
un animal; în cazul nostru, am citit în compania câinilor. Copiii au fost puși
în situația de a citi în prezența acestor animale jucăușe, prietenoase,
valorificând energia pozitivă a acestora. În același timp, Biblioteca Națională
din Riga, o construcție modernă impresionantă a oferit un patrimoniu de cărți
din toate domeniile și din toate timpurile. Cel mai mic volum, cu o dimensiune
de 5 mm conținea o versiune în limba letonă a Psalmilor. Elevii au fost
impresionanți să parcurgă toate sălile acesteia, făcând popasuri tematice, sub
îndrumarea personalului bibliotecii.
În urma acestei mobilități
transnaționale, copiii s-au întors cu noi orizonturi culturale, nu doar de
lectură, și cu un sens al prieteniei, al perenității valorilor umane
universale. Proiectul va continua pe parcursul acestui an școlar cu noi
activități, cu noi experiențe .
prof. Cristina HĂDĂRĂU,
responsabil proiect,
Școala Gimnazială Nr. 1 Bistrița
Conferința educațională județeană pe științe
„Micul Prinț și Spațiul – Ultima frontieră”
În data de 18 decembrie 2019,
miercuri, s-a desfășurat Conferința Județeană pe Științe „Spațiul – ultima
frontieră și Micul Prinț” la Casa de Cultura Liviu Rebreanu Năsăud la care au
participat cadre didactice de la toate nivelurile de învățământ, inspectoarea
de educație timpurie, prof. Clapou Crina și inspectoarea de proiecte și
programe europene, prof. Hudrea Daniela, echipa de robotică a Colegiului
Național George Coșbuc Năsăud, elevii participanți la atelierele desfășurate în
cadrul proiectelor Spațiul ultima frontiera și Micul prinț din cadrul Școlii
Profesionale Tiberiu Morariu Salva, părinții acestora, profesori voluntari din
cadrul instituției noastre.
Acest eveniment de diseminare s-a
derulat pentru familiarizarea cadrelor didactice interesate de oportunitățile
oferite de către programul Start ONG by Kaufland în rezolvarea nevoilor
educaționale ale instituțiilor de învățământ, acest program oferind mici
granturi educaționale. La nivel național, acest program a fost implementat de Asociația
Act for tommorow, iar instituția noastră școlară a beneficiat de două granturi
educaționale în valoare de 1000 de euro pentru derularea de proiecte de
voluntariat prin familiarizarea elevilor cu primele noțiuni de codare prin
intermediul Lego Education We do 2.0, Lego Bost sau Lego Mindstorm, o învățare
interdisciplinară pentru că a fost combinată cu lecturi despre spațiul cosmic,
noțiuni științifice, noțiuni de inginerie și mecanică primară.
În cadrul conferinței a fost
diseminat apelul Erasmus+ 2020 de către doamna inspectoare Hudrea Daniela cu
prezentarea priorităților orizontale și verticale ale programului pentru anul
2020, sfătuind cadrele didactice participante să aplice pentru acțiunile
oferite de program.
Doamna inspectoare Clapou Crina a
prezentat importanța corelării prin metoda proiectelor a conținuturilor
științifice și sprijinirea inovării prin oferirea elevilor de la vârstele
timpurii a materialelor didactice și a metodelor care să conducă la creșterea
creativității elevilor.
Au fost realizate demonstrații
practice de către elevii din echipa de robotică Cyber souls a Colegiului
Național George Coșbuc Năsăud cu robotul construit chiar de ei pentru
competiția Robochallenge, dar și de elevii noștri cu roboții construiți în
cadrul atelierelor de duminică cu ajutorul truselor Lego we do 2.0, Lego early
simple machine, Lego Boost, Lego mindstorm.
Au fost realizate demonstrații
practice de către ozoboții de la Gradinița cu Program Prelungit Nr. 3 Bistrița
pe trasee determinate și profesoarele de la Școala Gimnazială Nr. 1 Bistrița,
Școala Gimnazială Ștefan cel Mare Bistrița care au accentuat importanța
științelor și a aplicațiilor practice în procesul de predare-învățare pentru
elevi. Pentru desfășurarea conferinței educaționale am beneficiat și de
sprijinul Casei Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud.
Experiențele de învățare avute pe
parcursul celor trei luni de proiect au determinat schimbări pozitive în
comportamentul preșcolarilor și elevilor și un impact în privința științelor în
general. Noi vom continua sustenabilitatea proiectelor și în semestrul
al-II-lea prin organizarea de ateliere educaționale voluntare, prin crearea de
oportunități variate de învățare pentru elevi, încurajarea părinților pentru
lectura zilnică a preșcolarilor.
prof. Vasilica GĂZDAC,
Școala Profesională „Tiberiu Morariu” Salva
Program artistic de Crăciun
Crăciunul este una dintre cele
mai mari sărbători ale creștinătății și celebrează nașterea lui Iisus Hristos,
prilej cu care, în data de 19.12.2019, la Liceul Tehnologic Agricol Beclean a
fost organizat un program artistic. Sceneta a avut ca temă principală Nașterea
lui Iisus Hristos.
Protagoniștii spectacolului au
fost un grup de elevi de la școala noastră, din clasele IX-XII, îndrumați de
doamnele profesoare Obreja Diana-Valentina și Sângeorzan Gabriela. În
realizarea acestui program artistic de mare preț au fost și indicațiile primite
de la elevii implicați direct.
Domnul prof. Magdea
Mircea-Florin, în calitate de gazdă, a răsplătit protagoniștii cu portocale, în
locul tradiționalului covrig și cârnat, urându-le tuturor celor prezenți
Sărbători frumoase, pline de sănătate și belșug în toate.
prof. Gabriela SÂNGEORZAN
Liceul Tehnologic Agricol Beclean
Digitalizarea, realitatea virtuală la Zilele Porților Deschise la UTC-N Extensia Bistrița
Analiza intitulată „10 trends
transforming education as we know it” realizată de Centrul European de
Strategie Politică (European Political Strategy Centre – EPSC), un think tank
al Comisiei Europene aflat în subordinea directă a președintelui Comisiei
prezintă tendințele mondiale ale educației și anume de personalizare,
continuare a învățării precum și importanța crucială a alfabetizării digitale
[1].
Primele cinci tendințe mondiale
în educație:
- Cu cât mai devreme, cu atât mai
bine;
- Absolvirea școlii nu este
sfârșitul învățării – a învăța să înveți este cea mai importantă aptitudine
dintre toate;
- Digitalizarea este noua
alfabetizare;
- Oamenii nu sunt singurii care
învață;
- De la standardizare la
customizare se regăsesc în tematica activităților desfășurate în cadrul
evenimentului „Zilele Porților Deschise la UTC-N Extensia Bistrița” desfășurat
pe parcursul a trei zile în perioada 17 - 19 decembrie 2019.
Aptitudinile digitale devin
componente de bază ale alfabetizării iar tinerii sunt avantajați de acest
lucru; ele vor deveni necesare pentru a avea succes în societatea din prezent
și pe piața muncii unde conectivitatea ubicuă este noul normal. Astăzi, 93% dintre
locurile de muncă din Europa au „atașate” computere de tip desktop și aproape
că nu există job care să nu aibă printre cerințe cel puțin competențe digitale
de bază.
Pe măsură ce oamenii vor fi tot
mai des nevoiți să concureze cu roboții – și nu vor mai exista astfel de
competiții pe sarcini de rutină și locuri de muncă slab calificate – sistemele
de educație sunt nevoite să se reinventeze și să fie apreciate aptitudinile și
competențele care au marcat succesul speciei umane încă de la început: creativitatea,
rezolvarea problemelor, negocierea, adaptabilitatea, gândirea critică, munca în
echipă, empatia și emoțiile, precum și comunicarea interculturală.
De la educația în masă din era
industrială, către o educație individualizată, personalizată și către căi de
învățare digitale, este a cincea tendință identificată de specialiștii Comisiei
Europene. Economiile moderne sunt construite din ce în ce mai mult în jurul
capitalului uman, în locul industriilor, așa că este nevoie mult mai mare de
maximizarea potențialului fiecăruia. Învățarea individualizată poate ajuta
elevii, studenții și mai apoi muncitorii să-și dezvolte talentele înnăscute și
capacitatea de a le pune în aplicare. Personalizarea învățării cere însă o
schimbare majoră în organizarea și livrarea educației la locul de muncă.
Ca urmare, provocările majore ale
proceselor educaționale din prezent sunt: pe de o parte ajungerea într-un timp
cât mai scurt la o competență corespunzătoare cerințelor diverselor activități
existente pe piața muncii, în continua diversificare și creștere a gradului de
complexitate, iar pe de altă parte modernizarea permanentă a metodelor,
tehnicilor și echipamentelor folosite în procesul instructiv educativ. [2]
În contextul acestor tendințe în
educație, evenimentul „ZILELE PORȚILOR DESCHISE LA UTC-N EXTENSIA BISTRIȚA” –
componentă a proiectului CCOC: „Creșterea accesului la învățământul superior
tehnic și a incluziunii sociale prin educație pentru carieră
CNFIS-FDI-2019-0243” a presupus desfășurarea de activități practice ale
elevilor – nivel educațional XI-XII – într-un interval de timp de 2 ore, între
orele 9-15 pe parcursul a trei zile, activități evidențiate în afișului
evenimentului.
Activitățile cu elevii au
cuprins:
- Informări privind oferta
educațională a universității tehnice pentru anul universitar 2020-2021;
- Activități interactive cu
elevii în următoarele ateliere de lucru:
- proiectarea 3D, 3D printing,
reverse engineering și măsurare – pe dotări ale laboratoarelor de CAD (Computed
Aided Design) – CAM (Computer Aided Manufacturing);
- confecționarea unor modele de
roboți mobili (cu ajutorul unor truse de lego);
- programarea virtuală a unor
roboți industriali – pe dotări ale laboratorului de roboți, realitatea virtuală
(VA);
- testarea unor materiale
metalice ca structura și compoziție – cu dotări de la laboratoarele de
încercări mecanice ale COMELF Bistrița;
- prezentarea unor echipamente
medicale ale unor firme de profil.
La acest eveniment au răspuns
invitației cinci din cele șase unități școlare și anume: Colegiul Național
„Andrei Mureșanu” Bistrița; Colegiul Tehnic INFOEL Bistrița; Liceul „Radu
Petrescu” Prundu Bârgăului; Liceul Teoretic Sanitar Bistrița și Liceul
Tehnologic „Grigore Moisil” Bistrița, din cadrul cărora au fost prezenți un
număr de 246 de elevi, ceilalți fiind implicați în pregătirea activităților de
final de semestru.
Elevii au avut posibilitatea să
se conecteze cu mediul specific realității virtuale, să interacționeze cu tot
ceea ce îi înconjoară, să le fie stimulate cât mai multe simțuri: văzul,
auzul.. prin intermediul sistemelor actuale de VR destul de complexe – o cască
VR modernă, controlere și computere performante, cu posibilitatea de urmărire a
mișcărilor capului, ochilor sau a mâinilor acest lucru oferindu-le o imersiune
„totală” în realitatea virtuală.
Impresiile elevilor privind
activitățile desfășurate în această perioadă ne demonstrează că scopul
proiectului Zilele Carierei „Valorizarea aptitudinilor individuale ale
membrilor comunității școlare, prin participarea acestora la activități de
consiliere și orientare profesională” a fost atins:
- Mi-au plăcut oamenii care ne-au
prezentat inițierea, profesori dedicați, interesați.
- A fost o experiență efectivă,
mi-au plăcut exemplele practice.
- Cea mai interactivă experiență!
- Am fost surprins de discursul
călduros!
- Mi-a plăcut în special discuția
despre proiectare și aplicația interactivă la care am luat parte.
- Partea de proiectare, de
inginerie în robotică.
- Laboratorul de robotică a fost
încântător, cu toate micile „jucării” concepute în acesta, programele folosite
pentru proiectare.
- Partea de Realitate Virtuală a
fost genială pentru simplul fapt că am putut testa aparatura. Imprimanta 3D.
- Mi-a plăcut faptul că înveți
ceva practic, experimentezi ceva nou. Ai posibilitatea să vezi ceva virtual.
- Profesorii sunt interesați, cu
o mentalitate actuală și relaxată, creând o atmosferă plăcută, dar totodată
grijă.
În spiritul sărbătorilor de
iarnă, dar și în vederea promovării UTC-N, CCOC a oferit – prin extragerea unui
bilețel cu produsul câștigat de fiecare elev participant la activități –
produse constând în 110 genți (rucsacuri), 69 caiete și 51 de pixuri, materiale
de informare.
În cadrul evenimentului s-a
desfășurat workshopul „Creșterea accesului la învățământul superior tehnic și a
incluziunii sociale prin educație pentru carieră” la care au participat 29 de
cadre didactice: inspectori școlari, directori de unități de învățământ,
profesori din învățământul preuniversitar și universitar.
Acest eveniment constituie a doua
activitate din cadrul proiectului „Zilele Carierei” – proiect inclus în oferta
de formare continuă, programe și activități a CCD BN pentru anul școlar
2019-2020 ca urmare a încheierii parteneriatului dintre reprezentanții legali
ai Casei Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud și Centrul de Consiliere
și Orientare în Carieră (CCOC) – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.
Webografie:
-
https://www.edupedu.ro/tendintele-care-transforma-educatia-identificate-de-comisia-europeana-a-invata-sa-inveti-devine-cea-mai-importanta-aptitudine/
-
https://www.buletinulagir.agir.ro/articol.php?id=1669
Responsabil de proiect,
prof. metodist Doina-Marilena
BOGDAN,
Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud
Crede în succes!
„Dorește-ți succesul și nu perfecțiunea.
Nu renunța niciodată la dreptul tău de a greși, pentru că atunci îți
vei pierde abilitatea de a învăța lucruri noi și de a înainta în viață.”
David Burns
Zilele acestea, 25 de cadre
didactice din județ au participat, prin intermediul Casei Corpului Didactic a
Județului Bistrița-Năsăud, la cursul intitulat SINERGII – 3C: Comunicare,
Colaborare, Consiliere. Cursanții au avut de realizat mai multe teme, una
dintre acestea având ca temă SUCCESUL.
Doamna profesor Ani Iulia –
profesor de istorie la Liceul de Muzică „Tudor Jarda” și doamna profesor
Măierean Mihaela – profesor de istorie la Colegiul Național „Andrei Mureșanu”
au intervievat elevii din clasa la care dânsele sunt profesori diriginți.
Interviul a constat în mai multe întrebări referitoare la succes. Răspunsurile
elevilor, atât a celor de la profilul Pedagogic – clasa a XI-a, cât și a celor
de profilul Științele Naturii – clasa a X-a D, au vizat și reușitele
profesionale – predarea la clasă (pentru elevele profilului pedagogic) cât și
reușitele din plan personal – voluntariat, spectacole, aspect fizic etc.
În rândurile de mai jos sunt
prezentate două viziuni ale succesului. Elevele de la profilul pedagogic s-au
axat mai mult pe succesul pe plan profesional în timp ce elevii de la profilul
științele naturii au punctat mai mult pe succesul pe plan personal.
Încrederea în propriile forțe
împletită cu munca realizată cu multă sudoare și pasiune îți asigură drumul
spre ușa fericirii – succesul. Succesul există în orice domeniu, însă acest
lucru depinde de voința și perseverența fiecărei persoane.
Interviului realizat fetelor de
la profilul pedagogic demonstrează cele afirmate mai sus.
Având în vedere faptul că
profilul pedagogic solicită multă creativitate și implicare din partea
elevelor, acestea reușesc să facă față cu succes. Din întrebările adresate
reies trăsăturile de caracter ale fetelor, fete implicate, harnice, ambițioase,
muncitoare. Pentru majoritatea elevelor intervievate predările de la clasă sunt
lucrurile pe care le-au realizat cu succes, acestea implicând muncă în
realizarea proiectelor, găsirea diferitelor metode și mijloace didactice pentru
a realiza o lecție cât mai atractivă pentru cei din clasele primare, dar mai
ales modul de comunicare cu aceștia și stăpânirea emoțiilor primelor predări.
Feed-back pozitiv al celor mici reprezintă poate cel mai mare succes pentru
viitoarele educatoare și învățătoare.
În ceea ce privește succesul din
viața personală a uneia dintre eleve, acesta este participarea la spectacole de
muzică populară, unde a fost apreciată, complimentată și invitată să participe
la diferite manifestări de acest gen. După cum ea însăși mărturisește, munca,
dedicarea, implicarea, ambiția, devotamentul, seriozitatea, pasiunea sunt pe
lângă talent, elementele cheie a unei vieții de succes și recomandă tuturor să
nu le neglijeze.
Prin atingerea obiectivelor pe
care și le-au propus, prin încurajarea și aprecierea celor din jur, elevele de
la profilul pedagogic devin mai încrezătoare în propria persoană, învață să
reziste presiunii stresului în momentele importante ale vieții.
Interviul realizat elevilor (fete
și băieți) din clasa a X-a D, profil Științele Naturii, demonstrează cele
afirmate. Răspunsurile elevilor au vizat atât reușitele în plan personal (cu
pași mărunți obținem succesul, activități de voluntariat) cât și reușitele în
plan profesional (reușita la liceul și profilul dorit).
La întrebarea 1. Te rog să-mi
spui un lucru pe care l-ai realizat cu succes? răspunsurile au fost diverse, de
la escaladarea Munților Rodnei pe motocicletă, participarea la activitatea de
plantare a 10 hectare de copăcei, comunicarea cu părinții, „simplul fapt că
trec cu succes peste greutățile zilei” , „locul întâi obținut la un concurs de
dans sportiv” sau „am intrat la liceul și profilul dorit” etc. ne arată că
acești elevi reușesc să recunoască succesul, dar sunt evidențiate și calitățile
pe care aceștia le au: implicare, ambiție, pasiune, curaj, determinare.
La întrebarea 2. Cum te-ai simțit
când ai avut succes? elevii au demonstrat că sunt capabili să recunoască
succesul, chiar dacă pentru noi cei din exterior, succesul este unul de
„dimensiuni mici”, pentru elevi faptul că au putut „comunica cu părinții” poate
fi un succes. Cert este că toți au dat răspunsul „Foarte bine”, „am fost
fericit”, „munca mea a fost răsplătită”, „extraordinar”.
La întrebarea 3. Ți s-a întâmplat
ceva frumos când ai avut succes? Ți-a făcut cineva un compliment sau a făcut
ceva drăguț pentru tine? Elevii au avut răspunsuri diverse. Unii au precizat că
au primit „felicitări”, „complimente”, „laude” din partea părinților, pentru
unii dintre elevi „succesul, în sine, a fost o răsplată”, dar au fost și elevi
care au recunoscut că nu au primit nici un răspuns din partea părinților,
cadrelor didactice sau prietenilor. Recunosc că pentru ei a fost o dezamăgire.
Cei care au fost „recompensați” consideră că au început să gândească pozitiv,
că au eliminat din limbajul lor expresiile „nu pot!” sau „nu voi reuși!”. Sunt
convinși că există riscul eșecului, dar consideră gândirea pozitivă ca fiind
benefică în atingerea succesului.
La întrebarea 4. Cât de important
este a munci din greu pentru a avea succes? toți elevii intervievați au
recunoscut faptul că la baza succesului stă munca „din greu”, dar este mai ușor
atunci când faci totul din plăcere. Thomas Alva Edison spunea că succesul
reprezintă 1% inspirație și 99% transpirație. Indiferent de inteligența
fiecărui om, succesul nu poate fi obținut dacă nu are în temelia sa ore de
muncă și o pasiune puternică pentru acea muncă. Că să reușești în totalitate,
trebuie să te pasioneze ceea ce faci, să lucrezi cu plăcere și nesilit de
nimeni. De aceea trebuie să ne alegem întotdeauna meseria care ne place și care
ne oferă posibilități de a ne exprima ideile.
La ultima întrebare 5.Care dintre
lucrurile pe ce le-ai învățat te ajută atunci când vrei să realizezi ceva?
răspunsurile au fost variate de la optimism, ambiție, să nu renunți niciodată,
până la „Zâmbește la mici reușite, bucură-te la cele mari și nu te culca
niciodată pe o ureche!”, dar cel mai important mi s-a părut că au realizat
impactul pe care îl are susținerea familiei, a prietenilor.
Adevărată reușită în viață este
alcătuită din mai multe succese și nu poate fi obținută decât cu multă muncă și
o atitudine constantă, lipsită de orgoliu sau mândrie, iar frumusețea acesteia
nu stă în lucrurile materiale pe care le câștigi din urma ei, ci din impactul
ei asupra ta și asupra celor din jur. De aceea, dacă vrei să te bucuri pe
deplin de succesul mult așteptat, trebuie să te întorci la lucrurile
sufletești, la familie și să ajuți cât de mult poți pe cei din jur. Doar atunci
vei fi cu adevărat fericit!
A trăi nu înseamnă, a trăi oricum
ci autodepășindu-ne. Înălțându-ne privirile din ce în ce mai sus, o facem nu
numai pentru noi ci și pentru ceilalți. Odată cucerită, o „culme” devine
punctul de plecare pentru alte „acțiuni” și mai temerare. Un om pasionat de
munca sa poate fi considerat ca un beneficiar a nenumărate avantaje pe care
alții nu le au și la care aceștia privesc cu jind și a cărei proveniență o
caută în afara adevăratei origini. Nu este nevoie de prea multe explicații
pentru a înțelege că la succes se poate ajunge doar pe calea muncii tenace,
perseverente și pline de pasiune.
SUCCESUL NU ESTE CHEIA FERICIRII.
FERICIREA ESTE CHEIA SUCCESULUI. DACĂ ÎȚI PLACE CEEA CE FACI, ATUNCI VEI AVEA
SUCCES.
prof. Iulia ANI,
Liceul de Muzică „Tudor Jarda”, Bistrița
prof. Carmen Mihaela MĂIEREAN,
Colegiul Național „Andrei Mureșanu, Bistrița
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu