“Working together for a green,competitive and inclusive Europe”
Teachers
as change agents for more inclusive schools.
Fiind
inspirați de citatul lui Mahatma Gandhi, „Fii schimbarea pe care tu vrei să o
vezi în lume”, Casa Corpului Didactic a
județului Bistrița-Năsăud, a organizat, luni, 28 noiembrie 2022, simpozionul
internațional „Teachers as change agents for more inclusive schools”. Evenimentul s-a desfășurat online în cadrul
proiectului „Promoting social inclusion through access to outdoor education”, finanțat
prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului de Educație, Burse, Ucenicie
și Antreprenoriatul Tinerilor și implementat de CCD BN în perioada martie 2021
– februarie 2023.
Simpozionul
a reunit manageri de instituții de învățământ și profesori de pe 3 continente,
Europa, Asia, America de Nord, care au prezentat contextul educațional și
cultural în care activează, aspecte din experiența lor didactică, exemple de
metode și activități pentru clase mai incluzive. Astfel, după deschiderea evenimentului
de către directorul Casei Corpului Didactic a județului Bistrița-Năsăud, profesor
Manea Angelo Aurelian, au urmat
intervenții ale inspectorului școlar general al ISJ BN -profesor Mircea Cristian Nicula, ale
coordonatorului proiectului - Cristina Hangea,
profesor metodist CCD BN, care a prezentat contextul derulării proiectului,
agenda evenimentului continuând cu prezentările profesorilor invitați: Adina C Tira Ondere care a vorbit
despre „Școala incluzivă în SUA și CHINA”, Vasile
Gâtlan, director adjunct la Liceul Teoretic „Principesa Natalia
Dadiani" din Chișinău care ne-a prezentat date generale despre sistemul de
învățământ din Republica Moldova, Anastasia
Gosic, profesor la Liceul Teoretic „Principesa Natalia Dadiani" care
a vorbit despre „Strategii de predare
pentru elevii cu cerințe educaționale speciale”, Iulia Cihărean, profesor consilier școlar la CJRAE BN, care a
oferit informații esențiale despre „Lectura terapeutică ca metoda de integrare
a copiilor refugiați în unitățile de învățământ din județul BN”, Cornela Sîrdea, educatoare la o
grădiniță din Germania care ne-a prezentat aspecte de interes ce țin de
„Învățământul preșcolar din Germania”, Valentina
Oanța, profesor la Liceul Teoretic "Principesa Natalia Dadiani"
care a expus date relevante referitoare la „Mediul incluziv – condițiile pentru
asigurarea incluziunii educaționale: principia fundamentale” și Alina PetrI,
profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială nr. 1 Bistrița care ne-a
oferit o comparație bazată pe experiența profesională între „Provocările clasei
inclusive în România vs Irlanda”.
Urmărind
prezentările colegilor noștri din diferite țări și sisteme de învățământ, am
ajuns la concluzia că, adesea, profesorii acționează ca veritabili agenți ai
schimbării pentru a ajuta elevii să facă față provocărilor lumii actuale, să
dezvolte abilități și competențe cheie care să le faciliteze integrarea în
societatea contemporană.
Mai
mult decât atât, a fost suprinzător faptul că profesorii din diferite colțuri
ale lumii întâmpină probleme similare în promovarea incluziunii la clasă,
simpozionul reprezentând un bun prilej pentru discuții, schimb de idei și de
bune practici.
Mulțumim
celor peste 100 de cadre didactice pentru participarea la acest eveniment și
partenerilor noștri, ISJ BN, CJRAE BN, IPLT ,,Principesa Natalia Dadiani”
Chișinău!
Prof. metodist Hangea Cristina Maria
Prof. metodist Chiriac Livia
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu