„Inteligenţă plus caracter. Acesta este adevăratul obiectiv al educaţiei.” (Martin Luther King Jr.)
Fiecare proiect POCU are farmecul lui
MOTTO:
„Indiferent
de ceea ce poți face sau visezi că poți face, ÎNCEPE! Îndrăzneala are GENIU,
PUTERE și MAGIE în ea.”
W.
H. Murray
Reușita unui proiect stă în
detalii. În proiectul POCU „Proces educațional optimizat prin activități de
mentorat în școlile bistrițene”, fiecare persoană implicată s-a multiplicat,
fie că a fost coordonatorul unității de învățământ, consilierul școlar,
mentorul local sau mentorul formator. Obiectivele proiectului au alimentat alte
obiective, ale noastre, personale, care se referă la propria dezvoltare și
autocunoaștere dar și la colaborare, determinare, antrenament. Thomas Edison
spunea la un moment dat „nu am greșit doar am găsit 10.000 de variante care nu
funcționează”, eu regăsindu-mă în aceste cuvinte prin experiența pe care am
acumulat-o de la începutul proiectului și până astăzi.
În calitate de mentor-formator am demarat formarea cadrelor didactice din unitățile școlare implicate în acest minunat proiect, pe cele 4 module ale fiecărui curs: ACTOR – Alege competențe transversale pentru obținerea reușitei profesionale și CCDPEI – Consolidarea competențelor didactice pentru promovarea educației incluzive, începând cu luna septembrie 2019. Modulele includ atât aspecte teoretice cât și practice, furnizând participanților 25 credite după urmarea celor 90 de ore de curs.
Cele 4 module ale programului de
formare CCDPEI – Consolidarea competențelor didactice pentru promovarea
educației incluzive, asupra căruia mă voi opri eu, acoperă următoarele teme
principale, stabilite în urma analizei de nevoi realizate la nivelul școlilor
beneficiare: Trasee tipice și atipice de dezvoltare la preșcolarul și școlarul
mic; Metode interactive de învățare; Strategii de lucru pentru copii cu
probleme comportamentale si hiperactivitate; Instruirea diferențiată.
Gestionarea problemelor de conduită. Ele sunt structurate în trei părți:
a) O scurtă descriere teoretică.
Această parte oferă un cadru conceptual clar pentru module: perspectiva
teoretică, principalele definiții, repere teoretice și concepte cheie,
documente de referință; argumente pentru susținerea educației centrate pe
copil, perspective și probleme ridicate de noua abordare.
b) Învățare în echipă,
dezbateri, discuții, planificare în echipă. Ea explică procedurile și descrie
instrumentele cu ajutorul cărora lucrează personalul: instrucțiuni,
recomandări, exerciții, teme pentru reflecție, dezbateri la nivelul
instituției, sprijin în planificarea activității, asigurarea calității și
monitorizare. Întregul personal este sprijinit în demersul de înțelegere a
modului în care tema și subiectul discutat pot aduce beneficii copiilor.
c) Planificarea individuală. Această
parte se adresează fiecărui participant la stagiul de formare. Exemplele ajută
la înțelegerea termenilor și diferitelor instrumente de lucru la clasă
(strategii aplicate de învățare, exemple de planificare zilnică și săptămânală,
instrumente de observare și evaluare, instrumente pentru utilizarea lor în
parteneriatul cu părinții, instrumente de autoevaluare pentru cadrele
didactice, forme de feedback, planuri de formare profesională individuală
etc.). Acestea servesc pentru construirea propriului plan educațional.
Prin conținutul și competentele
vizate, programul de formare propune abilitarea participanților în realizarea
unui etos școlar pozitiv, în stabilirea și menținerea unui control eficient a
sălii de clasa, al gestionării situațiilor de criză, a promovării și
încurajării muncii în echipă la clasă. Fiind și mentor în cadrul proiectului,
rolul acesta se focusează pe motivarea cadrelor didactice care își derulează
activitatea în școlile defavorizate precum și pe schimbările structurale care
au loc la nivelul dezvoltării competențelor fiecăruia.
La finalul programului parcurs a
avut loc o evaluare a cursanților constând în prezentarea unei teme, la
alegere, din cele 3 care trebuiau pregătite la portofoliu. Am putut selecta
astfel câteva teme prezentate de cursanții grupelor de la Școala Gimnazială
„Artemiu Publiu Alexi” Sângeorz-Băi ca fiind relevante pentru exemple de bune
practici în cadrul programului de formare CCDPEI. Fiecare material selectat are
un conținut deosebit deoarece este vizibilă amprenta programului absolvit, este
focusat pe aspecte relevante pentru cursant, are originalitate și
aplicabilitate practică fără să se omită partea emoțională, implicarea,
dăruirea. Este important de precizat că temele cursanților s-au schițat odată
cu parcurgerea modulelor fiecărui curs și au avut în vedere dezvoltarea
competențelor didactice pentru promovarea educației incluzive.
„A fi profesor înseamnă
certitudinea și neliniștea că ai ales o profesie complexă, că vei parcurge un
traseu cognitiv de-a lungul întregii activități, dar și că ai puterea de a
dărui, de a trăi sub zodia unei aspirații înalte, de a căuta soluții care se
află între artă și știință, între vocație și cunoaștere, între raționalitate și
intuiție. Principiul după care m-am ghidat în dezvoltarea carierei didactice
este acela că trebuie să dezvoltăm mintea la nivelul complexității naturii, nu
să simplificăm natura la nivelul minții și cunoștințelor avute la un moment
dat.” a afirmat doamna Dorina Dănilă, profesor pentru învățământul primar, în
urma parcurgerii programului de formare. Totodată mai precizează că „pe lângă
experiența acumulată la catedră, în munca de ani și ani, în care am întâlnit o
mare diversitate de oameni, atitudini, reacții, cursul Consolidarea
competențelor didactice pentru promovarea educației incluzive s-a dovedit util
în sprijinul abordării corecte a fiecărui copil precum și a gestionării
eficiente a oricărei situații de învățare; ne-am consolidat bineînțeles și
cunoștințele referitoare la tipologii de trasee atipice în dezvoltarea
copilului și modalități de sprijinire a elevilor aflați în asemenea situații.
Au fost interesante discuțiile despre învățarea funky în satul global, metode
interactive precum metoda RULER, învățarea accelerată și vizibilă,
neuroștiințele și misterul învățării. Am studiat cu plăcere Tabloul
generațiilor, comparații între generații, sursele rezilienței la copii. Pot
spune, cu mâna pe inimă, că acest curs, recent parcurs, pe mine personal m-a
făcut să-mi pun întrebări, m-a incitat să caut - individual sau împreună cu
ceilalți colegi din grupă, ghidați de formatori, cărora le suntem
recunoscători, răspunsuri la multe din «neliniștile» care frământă orice cadru
didactic responsabil.”
O altă temă de interes pentru
cursanți a fost realizarea unui miniproiect pe care să îl implementeze în
școala, cu impact multidisciplinar asupra elevilor și părinților. Un astfel de
exemplu este miniproiectul „Performanță prin polivalență atletică” conceput de
domnii profesori de educație fizică și sport Ana și Claudiu Runcan. Scopul
acestuia este promovarea sportului în rândul elevilor prin practicarea
exercițiilor fizice sub diferite moduri, atât în context școlar cât și în cel
extrașcolar. Obiectivele au fost gândite astfel încât să pună în valoare
sănătatea fizică și mentală a elevilor: „cunoașterea și explorarea zonei
turistice a Văii Someșului prin drumeții și excursii, implicarea în activități
de documentare, observare și culegere de date, dobândirea de atitudini și
aptitudini pentru practicarea exercițiilor fizice în mod organizat și
consolidarea colaborării între școală, familie și comunitate prin practicarea
sportului.” Activitățile gândite în cadrul acestui miniproiect pot fi
fructificate în cadrul unui album virtual de poze cu instantanee din fiecare
locație vizitată. Dintre aceste activități amintim: Sănătatea –darul cel mai
prețios!; Cicloturism; Ștafeta generațiilor; Bucuriile zăpezi; Excursie în
Poiana Narciselor și Poliatlon atletic.
Doamna profesoară de limba și
literatura română Marina Dumitru spune „din informația prezentată la modulul 1,
al cursului CCDPEI, dar și la celelalte module, mi-a prins foarte bine ce am
învățat despre tipologii și trasee atipice în dezvoltarea copilului. Cel mai
mult m-au ajutat exemplele practice care m-au făcut sa înțeleg că mă aflu în
normalitate și că nu mi se întâmplă toate numai mie, adică părinți ofticați,
nemulțumiți, adolescenți furioși, elevi neastâmpărați și multe alte probleme,
pentru că nu există clasă perfectă.” Ea a explicat în cadrul unei teme
prezentate la evaluarea finală evoluția favorabilă la învățătură a unei eleve
în urma aplicării aspectelor studiate în cadrul programului de formare.
Un alt exemplu minunat este tema
doamnei director adjunct Cătălina Mureșan care reușește să construiască, pe
baza analizei SWOT, traseul de dezvoltare personală. În urma parcurgerii
acestui program doamna profesoară extrage următoarea frază „dacă entuziasmul
este electricitatea vieții, după cum afirma renumitul G. Parks în 2005, atunci
motivația, în termeni metaforici, reprezintă «electricitatea» care «mișcă
motoarele sofisticate» ale învățării în procesul educațional. Important este să
înțelegem și să acționăm.”
Am dat câteva exemple ale
impactului acestui complex și foarte bine structurat program asupra cadrelor
didactice formate în prima serie și sunt mândră că ecoul lui încă răsună în
școală printre elevi. Chiar dacă suntem obligați să muncim de acasă online și
să facem în continuare cursuri online noi, cei din linia întâi, mentorii
formatori, vom continua ceea ce am început și vom schimba mentalități deoarece
fiecare modul din cadrul programului este gândit în așa manieră să fie bine
înțeles de formabili și ușor de aplicat la clasă.
Mentor
formator Ana-Maria URECHE,
Prof.
consilier școlar CJRAE B-N
Proces educațional optimizat prin activități de mentorat în școlile bistrițene
MOTTO:
Spune-mi
și voi uita. Arată-mi și voi ține minte. Implică-mă și voi înțelege”
Școala Gimnazială „Artemiu
Publiu Alexi”, Sângeorz-Băi este parte a proiectului județean „Proces
educațional optimizat prin activități de mentorat în școlile bistrițene” al
cărui scop este creșterea calității serviciilor educaționale prin îmbunătățirea
de competențe cheie în cazul actorilor implicați în activități educaționale
pentru a reduce și elimina riscul de părăsire timpurie a școlii. Beneficiarii
direcți ai proiectului sunt 38 de elevi-prima serie-alături de 20 de părinți
cohorta I) și 35 elevi – a doua serie-alături de 20 de părinți (cohorta II).
Acțiunile desfășurate în cadrul activității de mentorat au cuprins: activități de mentorat cu elevii, activități de educație parentală, diseminarea proiectului și a activităților desfășurate în cadrul evenimentelor locale – în colaborare cu directorul școlii, expertul consilier și mentorul formator al proiectului-și pe pagina de facebook a proiectului, proiectarea activităților de mentorat în conformitate cu programele în vigoare specifice disciplinelor – clasa a III-a și a IV-a.
Temele abordate în cadrul întâlnirilor cu părinții au fost variate: „Povestea mea povestea familiei”, „Azi boboc, mâine o floare”, „Diferențe care ne unesc”, „Educație cu dragoste”, „Nevoile mele, nevoile copilului meu”, „Nevoia de a fi împreună”, „Copilul meu e o minune!”.
În ceea ce privește analiza, diseminarea bunelor practice și îmbunătățirea rezultatelor e necesar a menționa că activitățile de mentorat cu cele două grupe de școlari și cu grupele de părinți s-a realizat conform planificărilor, având ca suport – „Ghid pentru părinți. Sprijin în pasul următor” – autor Ana Maria Oancea și „Ghid pentru clasa a IV-a. Trec în clasa a V-a alături de părinți” – autor Beșliu Dana. De asemenea, colaborarea cu conducerea unității și coordonatorul științific a fost una benefică pentru derularea activității în bune condiții și în concordanță cu scopul proiectului și competențele fiecărei activități. Tematica abordată a cuprins cunoștințe curriculare – conform programei-limba română, matematică, istorie, geografie, științe ale naturii, educație civică – activități care au avut ca scop recuperarea unor lacune în cunoștințe, în formarea și dezvoltarea competențelor necesare pentru a se acomoda mai ușor la gimnaziu, cunoștințe tematice – consiliere-activități și resurse pentru dezvoltarea și implementarea unei oferte de educație parentală în scopul facilitării tranziției copilului spre clasa a V-a. S-au folosit metode didactice tradiționale și moderne: dialogul, exercițiul, brainstorming, metoda pălăriilor gânditoare, metoda cubului, învățarea prin descoperire, conversația euristică, explozia stelară.
Ca puncte tari am remarcat: diversitatea activităților formale/ non-formale, elevii au avut posibilitatea să-și completeze lacunele curriculare, cadru ambiental personalizat cu lucrările elevilor, schimbarea locației de lucru, s-au aplicat strategii de învățare prin cooperare/ metode și strategii adecvate, percepția pozitivă/ feed-back-ul pozitiv a/al părinților pe parcursul desfășurării activității de mentorat.
Ca exemplu de bună practică s-a evidențiat activitatea „Clubul de lectură – Îmi place să citesc și sunt fascinat/ă de lumea cărților!”. Activitatea s-a desfășurat și se desfășoară pe perioada întregului proiect, concretizată în activități tematice „Sfertul de oră de lectură”, „Personajul meu – creație plastică”, „Prezentare de carte”, fiecare elev alegându-și o carte, diferită de a colegului, având posibilitatea să citească, să facă recenzia cărții, să-și prezinte punctul de vedere, să-și imagineze un alt sfârșit – aceste activități durând 15 minute în cadrul fiecărei activități de mentorat.
Mentor
local, Cătălina MUREȘAN
„ACTOR – Alege competențele transversale pentru obținerea reușitei profesionale” – program de formare
Atât la nivel european, cât și
la nivel național, se remarcă importanța, din ce în ce mai mare, acordată
formării profesionale continue. Aceasta nu e privită numai ca o modalitate de
dezvoltare personală a cadrelor didactice, ci devine o investiție superioară
asupra creșterii calității muncii și a vieții. Cadrele didactice au o meserie
din ce în ce mai complexă, mediile în care acestea lucrează sunt din ce în ce
mai dificile, iar responsabilitățile lor sunt în creștere. Formarea continuă
asigură actualizarea și dezvoltarea competențelor personalului didactic, inclusiv
dobândirea de noi competențe, în funcție de evoluția nevoilor de educație, a
curriculum-ului, precum și în funcție de exigențele privind adaptarea
competențelor personalului didactic la schimbările din educație.
În educația secolului XXI,
termenul „competențe transversale” este folosit din ce în ce mai frecvent atât
în cadrul unor abordări de mare amploare, precum strategiile și politicile
educaționale, precum și în documente specifice, orientate asupra unei anumite
probleme (planuri de învățământ, programe analitice, rapoarte etc.). din punct
de vedere terminologic, sintagma „competențe transversale” poate fi considerată
echivalentă a termenului „competențe transferabile”, competențe ce pot fi
dobândite prin activități extraprofesionale sau prin participarea la educație
sau formare.
În acest context, 25 de cadre didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima” au beneficiat de obținerea unui atestat de formare continuă cu 25 de credite profesionale transferabile, în urma parcurgerii programului de formare profesională „ACTOR – Alege competențele transversale pentru obținerea reușitei profesionale”, program livrat în cadrul proiectului „Proces educațional optimizat prin activități de mentorat în școlile bistrițene” Cod MySMIS POCU 74/6/18/106557. Programul de formare a presupus activități de formare de tip față în față (formare directă) dar și activități practice, dispuse în cadrul a patru module ce au avut următoarele teme principale, stabilite în urma analizei de nevoi realizate la nivelul școlilor beneficiare, inclusiv la CSEI „Lacrima”: Modul 1. Comunicare eficientă și gestionarea conflictelor; Modul 2. Cadrul didactic model social si civic; Modul 3. Diversitate, interculturalitate și multiculturalitate; Modul 4. Relația Școală-Familie-Comunitate.
Programul de formare ACTOR, în livrarea sa, a promovat metodele activ-participative, specifice gândirii critice, a susținut dezvoltarea abilităților de comunicare și de leadership personal atât al cadrelor didactice cât și al elevilor. Totodată, s-a urmărit promovarea aspectelor vizând egalitatea de șanse, cu componentele acesteia (egalitatea de gen, nediscriminarea, accesul persoanelor cu dizabilități) contribuind astfel la tema secundară privind nediscriminarea, respectiv promovarea acțiunilor și principiilor dezvoltării durabile, cu componentele acesteia (principiul poluatorul plătește, protecția biodiversității, utilizarea eficientă a resurselor, atenuarea și adaptarea la schimbările climaterice, reziliența la dezastre).
Ca mentor-formator, în livrarea programelor de formare am abordat principiile educației nonformale, ce tratează învățarea recurgând la activități interactive, motivante, antrenante și amuzante, având în vedere importanța implicării directe a grupului țintă în planificarea și organizarea conținuturilor curriculare, pe baza principiului „de jos în sus” într-un context social dat și asupra căruia aceștia pot exercita ulterior influență și pot genera schimbarea. Cadrele didactice au fost implicate în propria formare, conform principiului participativ, ce stă la baza filosofiei nonformalului, fiind provocate spre înțelegerea nevoilor și găsirea soluțiilor adecvate, care răspund cel mai bine nevoilor lor.
Ca exercițiu de practică și de
punere în aplicare a competențelor transversale învățate, cadrele didactice
s-au constituit în echipe și au elaborat mini-proiecte de practică dedicate
elevilor cu cerințe educaționale speciale beneficiari direcți în cadrul
proiectului „Proces educațional optimizat prin activități de mentorat în
școlile bistrițene”. În urma competiției de mini-granturi, 11 dintre proiectele
depuse au fost aprobate spre finanțate, fiecare în parte cu 1575 lei.
Mini-proiectele au fost gândite și elaborate ținând cont de permanenta
schimbare a societății în care trăim, de ritmul în care lumea se mișcă, de
inovațiile tehnice ale secolului XXI, în acest context luând în calcul
necesitatea upgradării ofertei educaționale, a competențelor și abilităților
personalului didactic implicat în educația copiilor cu cerințe educaționale speciale
din școala noastră. În urma analizei de nevoi, au luat naștere următoarele
proiecte: 1. Școala din grădină – proiect de ergoterapie ce implică elevii în
activități practice în aer liber în domeniul protecției mediului și a
dezvoltării durabile; 2. Implicarea face diferența – proiect ce își propune
implicarea comunității locale în viața școlii și a copiilor cu CES, dar și
înlăturarea prejudecăților, legate de persoanele cu dizabilități, de la nivelul
unor categorii de populație; 3. Tradiții și obiceiuri românești – implicarea
elevilor în activități atractive și antrenante ce au menirea reducerii riscului
abandonului școlar timpuriu în rândul acestora; 4. Cartea – comoară pentru
suflet – un proiect interesant și captivant în lumea minunată a cărților alături
de Biblioteca județeană „George Coșbuc”; 5. Prietenii mei necuvântători – un
proiect la fel de captivant, cu activități diverse asistate de animale; 6.
Micii înotători – proiect ce implică aquaterapia, activitate îndrăgită și mult
așteptată de copiii cu CES; 7. Sprijin pentru copilul meu – un proiect ce
implică în activități comune părinții și elevii; 8. ProfInovatori – un proiect
ce își dorește împărtășirea exemplelor de bune practici din practica școlară,
în cadrul unor ateliere interactive; 9. Păpușile prind viață – educație și
comunicare prin teatru; 10. Să ne cunoaștem județul – activități de cunoaștere
și socializare prin excursii școlare; 11. Împreună răspândim lumină – proiect
în cadrul căruia se dorește dotarea atelierului de lumânări, dar și implicarea
celor mici în procesul tehnologic al turnării lumânărilor decorative.
Participanții la programul de formare au fost curioși și dornici de noutate, au renunțat repede la inhibiții, ceea ce a creat o atmosferă de învățare ideală, impactul programului asupra participanților concretizându-se în următoarele: timp de calitate, joc și provocare, creativitate, echipă, motivare și interes, aplicabilitate, cunoaștere și autocunoaștere, implicare și cooperare etc.
Prin conținutul și competențele vizate, programul de formare ACTOR a urmărit abilitarea participanților în realizarea unui etos școlar pozitiv, în stabilirea și menținerea unui control eficient a sălii de clasă, în gestionarea situațiilor de criză, dar și a promovării și încurajării muncii în echipă la clasă. Până la urmă, programele de formare actuale trebuie orientate spre oferirea cadrelor didactice de noi roluri și competențe care să derive din extinderea rolului școlii în comunitate, precum și din elaborarea noilor standarde pentru profesia didactică.
Mentor-formator
Emanuela Ioana AVRAM,
Centrul
Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima”
Școala din grădină
În cadrul proiectului POCU
„Proces educațional optimizat prin activități de mentorat în școlile
bistrițene” Cod SMIS 106557, cadrele didactice din cadrul CSEI LACRIMA au
beneficiat de formarea competențelor transversale, în urma căreia, în cadrul
unei exercițiu de practică, au avut posibilitatea de a scrie mini proiecte
dedicate copiilor cu CES. Unul dintre cele 11 proiecte finanțate, Școala din grădină,
aplică modalități de învățare nonformală prin activități practice în aer liber
în domeniul protecției mediului și a dezvoltării durabile. Acesta și-a dorit
introducerea practicii de grădinărit la copiii de vârstă preșcolară și școlară
mică, prin participarea activă la activități practice a copiilor, cadrelor
didactice dar și a comunității.
Participarea activă a copiilor, cadrelor didactice și a comunității la acest proiect se concretizează în activități practice de educație ecologică, grădinărit și crearea de noi grădini în curtea școlii. Aceste grădini oferă copiilor oportunitatea de a interacționa cu natura dar și de a învăța curricula școlară într‑un mod plăcut și interactiv. Printr‑un program bazat pe instruire interactivă ei au șansa de a vedea cum se dezvoltă plantele și cum cresc din semințe legume și flori.
Pe parcursul proiectului, echipa
de proiect a organizat sesiuni de informare, activități de formare și ateliere
practice de grădinărit în sera școlii. Elevii participanți în proiect s-au familiarizat
cu ustensilele de grădinărit, au participat la activități simple de grădinărit,
s-au bucurat împreună de activități în aer liber și de rodul propriilor lor
eforturi.
Proiectul continuă, activitățile
fiind regândite și reeșalonate având în vedere situația actuală pe care o
traversăm, cu dorința ca la final „Școala din grădină” să își deschidă porțile
pentru comunitatea locală pentru a împărtăși din experiența câștigată de-a
lungul proiectului, pentru a prezenta rodul grădinii de legume și flori, dar și
pentru a împărtăși importanța grijii pentru întreg mediul înconjurător.
Coordonator
unitate de învățământ Eniko CUPȘA,
Centrul
Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima”
eTwinning – punte de legătură între școli europene
Lansat în 2005 drept componentă
fundamentală a programului eLearning al Comisiei Europene, eTwinning a devenit
parte integrantă a Erasmus+, Programul Uniunii Europene pentru Educație,
Formare, Tineret și Sport, începând din 2014.
Acțiunea se adresează tuturor
școlilor din învățământul preuniversitar, tuturor profesorilor, indiferent de
disciplina predată, directorilor de unități școlare și inspectorilor școlari.
Beneficiarii acestui program sunt atât cadrele didactice, cât și elevii. De
cele mai multe, există și un beneficiar indirect, comunitatea.
eTwinning facilitează accesul profesorilor la un mediu virtual de colaborare și de schimb de experiență, la parteneriate cu alți profesori și la activități de formare profesională, alături de colegi din țările europene.
Prin participarea la proiecte de
eTwinning – înfrățire online între școli- elevii au posibilitatea să comunice
cu alți elevi din țările participante, să afle elemente de specific cultural
sau de referitor la educația în țările partenere, să învețe utilizând noile
tehnologii și să își perfecționeze competențele de comunicare în limbi străine.
Am înscris școala noastră pe
platforma eTwinning în decembrie 2019 din dorința de a face schimb de
experiență cu alți profesori din alte țări, de a ne implica în parteneriate și
proiecte internaționale.
Astfel că, în perioada aprilie-iunie 2020 Școala Gimnazială Șieu a participat la primul proiect,,,Keep Connections, Keep Learning”, alături de școli din Turcia, Spania și Germania.
Scopul acestui proiect a fost să
păstreze elevii conectați și să învețe unii de la alții în perioada suspendării
cursurilor față în față.
Dintre obiectivele proiectului
amintesc:
- utilizarea învățării la
distanță și a instrumentelor Web 2.0.:
- colaborarea elevilor cu
colegii lor din țări diferite;
- încurajarea muncii în echipă;
- dezvoltarea competențelor de
comunicare în limba engleză;
- sprijinirea elevilor pentru a
lucra pe subiecte diferite, de a crea propriile materiale și jocuri și de a le
împărtăși cu colegii lor;
- împărtășirea experienței și a
cunoștințelor cu ceilalți colegi;
- dezvoltarea competențelor
multiculturale;
- dezvoltarea competenței de a
învăța să înveți.
Pe parcursul derulării proiectului elevii au avut sarcini de lucru individuale, dar și în grupe lingvistice. Abordarea temelor săptămânale s-a făcut utilizând aplicații digitale. Astfel, elevii au creat prezentări Power Point, filmulețe, jocuri Kahoot, Actionbound, Padlet pe care le-au prezentat, individual, la fiecare întâlnire on-line. Dintre temele abordate, preferatele elevilor au fost: Frumuseți din țara mea, Preparate culinare, Artă, Hobby-uri, Școala mea, Vreau să mă prezint, etc.
Elevii școlii noastre, Iulian
Irzsa și Roland Suciu din clasa a VIII-a s-au făcut remarcați pe parcursul
proiectului, atât datorită nivelului de folosire a limbii engleze, cât și prin
aplicațiile utilizate pentru realizarea subiectelor propuse. Încununarea muncii
echipei noastre a constituit-o obținerea certificatelor internaționale de
participare.
Deoarece această experiență a
fost una pozitivă, în prezent suntem implicați în alte două proiecte, „The
multilingual Book!” și „Let’s ask Europe!” cu elevi din clasa a VII-a.
Un feedback vine din partea lui Iulian:
I really liked this project, due
to the pandemic lockdown we got the chance to socialize and learn about other
cultures. I had presented a slide show about myself, my life, my hobbies and
future dreams. I also showed my peers a video about Romania and its culture,
video made by me and my friends.
Being able to show others my
life, dreams and hopes and hearing others' made me feel wonderful.
- Julian from Romania
Acceptăm și răspundem
provocărilor, ne demonstrăm nouă înșine că suntem o echipă, că reușim să facem
ceea ce ne propunem și că suntem mereu dornici de nou.
Sitografie:
https://www.etwinning.net
https://www.erasmusplus.ro
Profesor,
Simona Monica GERMAN,
Școala
Gimnazială Șieu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu