Exemplul este cel mai bun precept. (Esop)
Consiliere și orientare în carieră – factor decisiv în pregătirea tinerilor pentru inserția socio-profesională
În condițiile societății actuale,
piața muncii este supusă unor transformări structurale în raport cu care atât
angajații, cât și angajatorii trebuie să se pregătească pentru a le face față.
Provocările lumii contemporane impun o serie de restructurări ale diferitelor
aspecte educaționale, îndeosebi ale celor ce privesc echilibrul între formativ
și informativ, permanentizarea acțiunii educaționale, egalizarea șanselor,
accentuarea caracterului prospectiv al educației, necesitatea pregătirii
tinerilor pentru inserție socio-profesională. În acest context, orientarea
carierei tinerilor reprezintă un pilon de rezistență al unui învățământ
eficient prin asigurarea continuității, prin extinderea orientării școlare și
profesionale la toate nivelele de pregătire, prin abilitarea curriculară durabilă.
Realizarea profesională este un
aspect definitoriu pentru integrarea omului în societate. Drept principiu de
bază al societății actuale este educația de calitate, fiind un aspect inițial
al formării culturii generale și, ulterior, al formării profesionale. Acesta
rămâne a fi un proces de durată, care necesită o intervenție profesională
calitativă și permanentă, în scopul menținerii statutului social și profesional
al individului.
În contextul orientării tinerilor
în carieră, începând cu anul școlar 2018-2019, a fost semnat un nou acord de
parteneriat între reprezentanții instituțiilor: Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud și Centrul de Consiliere și Orientare în
Carieră – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (CCOC), o finalitate fiind
includerea în Oferta de programe de formare continuă, proiecte și activități a
proiectului „Zilele Carierei”. Primele activități din proiect s-au desfășurat
la UTC-N Extensia Bistrița, în data de 6 noiembrie 2018, cu denumirea: „Zilele
Carierei în UT Extensia Bistrița” și „Zilele Porților deschise la UT Extensia
Bistrița”. Evenimentele care s-au desfășurat au avut un impact pozitiv, atât
pentru elevii participanți de la mai multe unități școlare din Bistrița, dar și
pentru profesorii însoțitori. În cadrul evenimentului Conducerea Universității
a specificat importanța orientării în carieră a tinerilor în acord cu piața
muncii, discuții extinse și prin prisma temei mesei rotunde: „Analiza stadiului actual al corelării
ofertei educaționale din UTC-N cu cerințele pieței muncii și generarea unor
strategii de adaptare a acesteia conform noilor cerințe la nivelul pieței
muncii”. Elevii au avut prilejul de a vizita amfiteatrele, sălile de curs,
laboratoarele didactice, fiindu-le prezentată oferta educațională, totodată
fiind consiliați în carieră de cadrele didactice abilitate de la nivelul
organizației.
Următoarea activitate din cadrul
proiectului se va desfășura în perioada 27-28 noiembrie, prin deplasarea
„Caravanei UTCN” la cele opt licee vizate în cadrul proiectului inițiat de CCOC
UTC-N: CNFIS-FDI-2018-0383, cu titlul: „Consiliere și suport pentru accesul la
studii universitare, reducerea abandonului și inserția pe piața muncii”;
aceasta presupune întâlniri cu elevii, în vederea prezentării ofertei de studii
a UTCN și a oportunităților de carieră, conform unui grafic prestabilit.
Liceele vizate în proiect sunt: Liceul Tehnologic „Ion Căian Românul” Căianu
Mic, Liceul Tehnologic Lechința, Liceul Tehnologic „Constantin Romanu Vivu”
Teaca, Liceul „Radu Petrescu” Prundu Bîrgăului, Liceul Tehnologic Feldru,
Liceul Teoretic „Henri Coandă” Feldru, Liceul Tehnologic „Liviu Rebreanu”
Maieru, Liceul Tehnologic Telciu. Membrii „Caravanei UTCN” sunt studenți ai
Organizației Studenților din Universitatea Tehnică (OSUT), fiind însoțiți de
responsabilul proiectului din partea CCD BN. În data de 27 noiembrie,
reprezentanții „Caravanei UTC-N” vor avea o întâlnire cu reprezentanții
Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud și ai Casei Corpului Didactic a
Județului Bistrița-Năsăud.
Rolurile primordiale în educația
pentru carieră revin atât beneficiarului, care este responsabil pentru propria
carieră, cât și consilierului în carieră, prin intermediul căruia poate fi
realizată educația pentru carieră. Schimbările de pe piața muncii influențează
nemijlocit domeniul de activitate a consilierului, prin introducerea multor
ocupații noi, cerințe ce țin de competențe noi la locul de muncă, mobilitatea
profesională sau riscul șomajului.
Pentru pregătirea profesorilor în
vederea acordării sprijinului necesar orientării în carieră a elevilor vine și
programul de formare continuă acreditat de MEN, furnizat de Centrul Național de
Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, un PROGRAM DE COLABORARE ELVEȚIANO-ROMÂN, SWISS-ROMANIAN COOPERATION
PROGRAMME, cu denumirea: „JOBS –
Formarea pentru orientare și consiliere în carieră a elevilor”; acesta se
derulează prin Casa Copului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud, în perioada 03-24
noiembrie 2018 și vizează formarea profesională a cadrelor didactice
pentru desfășurarea activităților de orientare și consiliere în carieră a
elevilor, cu domeniul tematic: Consiliere
și orientare școlară și în domeniul carierei, pe parcursul unui număr de 48
de ore, din care: face-to-face/ față-în-față: 24h; on-line/ e-learning: 24h.
Bibliografie:
- Otilia DANDARA, Aida COTRUȚA,
Universitatea de Stat din Moldova, Educația
pentru carieră: abordări conceptuale, http://studiamsu.eu/wp-content/
uploads/06.p.38-42_109.pdf
prof. metodist Doina-Marilena
BOGDAN,
responsabil proiect
Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud
Cu ce bucurii i-a surprins iarna pe școlarii din clasa pregătitoare?
Că școala e o joacă, au aflat cei
mici încă din prima zi de cursuri. Însă iarna i-a luat prin surprindere cu
năstrușnicele ei surprize. Zi de zi a cernut, în loc de fulgi, activități
fascinante, care au făcut învățarea mai ușoară. Matematica e amuzantă,
comunicarea e plăcută, exercițiile sunt o joacă, iar artele, muzica și
jocurile, sunt fantezie.
Să fie școala un loc al surprizelor?
Desigur! Haideți să detaliem!
Încă din primele zile ale lunii
decembrie clasa a devenit spectaculoasă. Întorși din minivacanță, elevii au
fost surprinși de o nouă formă de prezentare a panoului întâlnirii de
dimineață, care îi îmbia cu plicuri colorate, ascunzând sarcini surpriză, totodată
distractive. Până și prezența avea forma unui brad, împodobit cu globuri, câte
unul pentru fiecare fețișoară de bobocel.
În aceeași zi, cu încântare, am
confecționat păpuși din linguri de lemn, pentru a arăta că știm să prețuim
valorile și tradițiile tării.
În ziua de Moș Nicolae, de cu
bună dimineață elevii au fost uimiți de surprizele care îi așteptau sub brad.
Desigur erau niște surprize „școlărești”, întrucât aveau strecurate numere,
sarcini simple... Știe Moșul ce știe! Doar cu o zi în urmă exersam de zor
legatul șireturilor. Of! Acea sarcină grea care dă bătăi de cap fiecărui
școlar... mic. Și ne-a reușit! Ce bucurie!
Matematica e grea? NU! Pentru că
împarte, înmulțește și adună activități interesante:
Ne-am amintit aspectele care fac
anotimpurile toamna și iarna speciale și le-am notat pe norișori, folosind
minunata metodă, Bula dublă. Deosebirile și asemănările dintre acestea au luat
forma unor picături de ploaie, fulgi de nea, sau lapoviță.
Învățăm numerele jucându-ne cu
jetoane-surpriză.
Numerele acestea devin fascinante
deoarece întotdeauna sunt însoțite de surprize noi. Să realizezi un minunat
tablou de iarnă folosindu-te de numere? Ar părea complicat, însă pentru noi a
fost o plăcere.
Aligatorul ALI ne-a ajutat să
comparăm mai ușor numerele.
Tot la matematică am aflat un
secret: cum împarte Moș Crăciun cadourile, copiilor. E meșter mare! Numără
casele din doi în doi, din trei în trei... în funcție de cât de cuminți sunt
copiii. Și astfel, folosindu-ne de povestioara acestuia, am învățat și noi să
numărăm, în variantele mai complicate, așa cum numai un școlar de clasa
pregătitoare poate.
Într-una din zile, un brad
minunat ne aștepta „tolănit” comod pe tablă, doldora de sarcini ascunse sub
podoabele sale. A fost nemaipomenit să le descoperim. Cât despre sarcini, ele
au fost o joacă.
Nici la orele de Comunicare în
limba română surprizele nu s-au lăsat așteptate.
Litere gigant, pe care le-am
decorat după preferințe, trenulețe cu atâtea vagoane câte cuvinte încep cu
sunetul „t”, atâția oameni de zăpadă câte cuvinte încep cu sunetul „o”, atâția
colăcei câte cuvinte conțin sunetul „c”, nori și fulgi care ne cern propoziții,
cuvinte, silabe, litere, imagini și câte și mai câte minunății.
La disciplina Dezvoltare
personală am învățat care sunt emoțiile simple, am învățat să le recunoaștem,
să le gestionăm și am închis pentru totdeauna fricile într-o cutie magică.
Suntem inventatorii unui nou
instrument, numit „EMOȚIOMETRU”. Ce face el? Măsoară intensitatea emoțiilor pe
care le trăim. Dacă sunteți emoționați, vă poftim la noi la școală, să măsurăm
intensitatea emoției și să vă facem bine cu o porție zdravănă de distracție!
În această perioadă fiecare
oaspete care a intrat în sala de clasă a primit câte un mesaj drăguț.
Jocurile distractive s-au ținut
lanț deoarece fiecare oră s-a încheiat cu un moment de acest fel. „Ținta”,
„Membre încrucișate”, „Rece/Cald”, „Detectivii de sunete”, „Statuile muzicale”,
„Rezistență!”, „Pânza de păianjen”, sunt doar câteva dintre jocurile care ne
fascinează la școală.
Nu am uitat nici de părinți și
i-am răsplătit cu o frumoasă activitate demonstrativă în care le-am arătat cât
de bine ne descurcăm noi la școală și ce bucurii ne-a adus iarna. Cred că
atunci când au fost ei școlari, iarna nu aducea atâtea surprize!
Activitatea s-a încheiat cu un
Atelier de Crăciun, unde am confecționat podoabe și decorațiuni specifice.
Încântare mare! Pe fețele părinților... căci de mult nu s-au mai jucat.
Desigur că nici Moș Crăciun nu a
uitat de noi și ne-a vizitat tocmai în mijlocul desfășurării unui moment
artistic. Strașnic Moș Crăciun! Clipe de bucurie, umor de calitate, comic, din
cale-afară! Ne-a făcut ziua mai frumoasă!
Dar mai strașnic a fost atunci
când ne-a dat cadourile. Cu mic, cu mare, ne-am bucurat nespus! Răsfăț mare
pentru noi... doar suntem școlari!
prof. învățământ primar, Maria-Titiana
SIDOR,
Colegiul Național „Andrei Mureșanu” Bistrița
Școli care dezvoltă o cultură democratică
Sistemele educaționale din întreaga lume se readaptează pentru a
răspunde nevoii formării competențelor viitorilor cetățeni ai societății de
mâine, tot mai mult și mai conectați prin libera circulație, prin varietatea și
rapiditatea canalelor de comunicare. Școala secolului XXI trebuie să găsească
soluții pentru a dezvolta la elevi competențe specifice, în relație cu noile mutații ale lumii: gândirea critică,
comunicarea și colaborarea, rezolvarea de probleme, creativitatea,
adaptabilitatea, responsabilitatea și conștientizarea globalizării.
Consiliul Europei dezvoltă și susține
politici prin care sunt promovate: educația pentru cetățenie democratică,
drepturile copilului și educația pentru înțelegerea multiculturalității. Formarea
continuă a cadrelor didactice din țările U.E. în sensul cetățeniei
activ-participative, democrației și respectului pentru diversitate este
asigurată prin implicarea acestora în diverse activități științifice, metodice,
culturale și de timp liber, prin programe de învățare față în față, blended
și/sau e-learning, prin asigurarea unor materiale suport și exemple de bună
practică ce sunt la îndemâna acestora (cu drept gratuit de utilizare) în
bibliotecile virtuale ale unor instituții reper în spațiul European de învățare
pe tot parcursul vieții, dar și pe diferite platforme educaționale precum:
EPALE, EURYDICE, ETWINNING, SCIENTIX, GOLAB ș.a.
Școlile Europene care promovează o cultură organizațională bazată pe
valorile și principiile democrației au la îndemână Carta Consiliului Europei privind educația pentru cetățenie democratică
și educația pentru drepturile omului, document de referință pentru programele educaționale
ale școlilor și un ghid util tuturor cadrelor didactice. Uniunea Europeană
aduce astfel în prim plan două dimensiuni importante pentru educația contemporană:
- Educația pentru cetățenie
democratică care se referă la sensibilizare, informare, practici și
activități ce urmăresc să îi pregătească și să-i încurajeze pe elevi și adulți
în sensul dobândirii de cunoștințe, capacități, înțelegere în și prin formarea
de atitudini și comportamente, să își exercite și să apere drepturile lor
democratice și responsabilitățile în societate, să aprecieze diversitatea și să
joace un rol activ în viața democratică în vederea promovării și apărării
statului de drept;
- Educația pentru drepturile
omului se referă la educație, formare, creșterea gradului de
conștientizare, informare, practici și activități care au ca scop, prin
formarea la elevi și adulți a cunoștințelor, capacităților, atitudinilor și
comportamentelor, să îi pregătească și să îi încurajeze să contribuie la
construirea și apărarea unei culturi universale a drepturilor omului în
societate, în vederea promovării și protejării drepturilor omului și
libertăților fundamentale.
În perioada 04-11 Octombrie 2018 a avut loc o sesiune de formare pentru
experții educaționali din România la The European Wergeland Centre (EWC), Oslo,
Norvegia, în cadrul proiectului „Diversity, Inclusion &
Democracy-Reshaping the School Life and Culture” acronim D.I.D., cod
2018-EY-PMIP-R1-0007, proiect coordonat de Casa Corpului Didactic a
Județului Bistrița-Năsăud finanțat prin mecanismul financiar al
Spațiului Economic European (SEE) 2014-2021, sub programul 3, programul de
Educație, burse, ucenicie și antreprenoriatul tinerilor (www.eea4edu.ro).
Proiectul își
propune obiective îndrăznețe precum:
- Dezvoltarea capacității de design a
programelor de formare și a predării, inclusiv în ceea ce privește evaluarea și
monitorizarea formării și predării, cu focalizare pe drepturile omului,
democrație și cetățenie activă;
- Îmbunătățirea capacității formatorilor și
profesorilor de a gestiona conflictele, de a integra diversitatea în mod democratic
într-un mediu de învățare multicultural/intercultural;
- Dezvoltarea instituțională în și prin
practica unei comunități educaționale europene, ca rețea de lucru;
- Întărirea dimensiunii europene a centrului
de formare (CCD BN) prin cooperare și schimb de bune practici cu instituții
similare din Norvegia.
Mobilitatea a avut
ca tematică principală Construirea unei școli democratice și a presupus două
activități distincte de învățare: în perioada 04-08.10.2018 a avut loc un curs
structurat de formare a formatorilor iar în perioada 9-11.10.2018 o vizită de studiu
la trei instituții reprezentative din Oslo, respectiv: Centrul 22 Iulie,
Universitatea Metropolitană Oslo și Fyrstikkalleen Skole. Din partea județului
nostru au participat două persoane, numărul total de participanți din partea
României fiind de 25 experți educaționali din mai multe regiuni ale țării
noastre
Temele discutate cu partenerii norvegieni au
fost utile și de un real interes pentru orice școală:
- Caracteristicile unei școli democratice;
- Abordarea holistică a școlii;
- Cadrul european pentru abordarea holistică a școlii;
- Conducerea democratică (Democratic School Governance);
- Dezvoltarea parteneriatelor cu comunitatea locală;
- Cooperarea cu părinții elevilor;
- Educația pentru cetățenie democratică și drepturile omului –
curricular, extracurricular;
Parteneriatele și colaborarea trebuie încurajate la nivelul unei game
extinse de factori interesați, implicați în educația pentru cetățenie democratică
și pentru drepturile omului, la nivel de stat, regional și local. Acestea
reprezintă modalitatea prin care pot fi cât mai bine valorificate contribuțiile
tuturor: personal din sistemul de educație, elevi, studenți, părinți,
instituții de educație, organizații nonguvernamentale, organizații de tineret,
media și publicul larg.
Având în vederea caracterul internațional al valorilor drepturilor și
responsabilităților omului, precum și principiile comune care stau la baza
democrației și statului de drept este important ca statele membre să continue
și să încurajeze cooperarea internațională și regională precum și să
împărtășească bune practici. Stagiul de formare de la Oslo din perioada 4-11
octombrie 2018 a fost un excelent prilej de cunoaștere și învățare și pentru
profesorii bistrițeni participanți.
insp. școlar general Camelia TABĂRĂ
Inspectoratul Școlar Județean
Bistrița-Năsăud
prof. Daniela-Mariana DANEA
Școala Gimnazială nr. 4
Bistrița
Biblioteca – CDI, complementaritate și evoluție
„În fiecare om există o
necesitate eternă de a împărtășii cu cineva o bucurie” – spunea Marin Preda.
Prin intermediul acestui articol, doresc să transmit câte ceva din experiența
trăită alături și împreună cu cei care în această toamnă, au desfășurat
activități deosebite pe linie culturală și profesională.
Așa se face că joi, 11 octombrie,
în Centrul de Documentare și Informare de la Școala Gimnazială „Grigore Silași”
Beclean, ne-am întâlnit bibliotecari școlari, elevi, cadre didactice pentru a
celebra luna octombrie ca Lună
Internațională a bibliotecii școlare. Sărbătoarea este recunoscută de toate
asociațiile profesionale de profil, precum și de Federația Internațională a
Asociațiilor Bibliotecarilor. Scopul acestei sărbători este de a atrage atenția
asupra importanței bibliotecilor școlare în educarea copiilor. Cercetările
demonstrează faptul că elevii obțin rezultate mai bune în activitatea lor
școlară dacă au acces la o bibliotecă școlară care să dispună de o colecție de
carte pe măsură și de programe educaționale diversificate. Bibliotecarii
școlari promovează, prin intermediul bibliotecilor, lectura, abilitatea de a
învăța, precum și abilitatea de a se informa, contribuind astfel la
fundamentarea educației permanente.
Inspirată din tema anuală a
conferinței IASL „Inovația, informarea și impactul bibliotecilor școlare”.
(International School Library Month –
https://www.iasl-online.org/advocacy/islm/index.html), tema anului 2018 pentru Luna internațională a bibliotecilor școlare
este „De ce iubesc biblioteca școlii mele”.
Programul dedicat acestui
eveniment a cuprins o gamă diversificată de manifestări:
„Prețuiește cartea” – Cartea ca resursă a bibliotecii. Atitudinea
elevilor față de ea – activitate de inițiere în cercetarea documentară
realizată în colaborare cu profesorii de limba și literatură română: Carmen Szasz
și Țermure Alexandra. Workshopul Cum prezentăm o carte? – protagoniști elevii:
Bucșa Narcisa. Diugan Katia, Falub Anda, Hordouan Irina, Plăian Maria – clasa a
VIII-a B, Luca Diana, Rodilă Oana, Silași Aris – clasa a VII-a A, respectiv
Cora Maria, Mureșan Ioana – clasa a VI-a A. Activitatea a fost foarte reușită,
interactivă, elevii dezinvolți, comunicativi ne-au transmis, nouă
bibliotecarilor școlari, că munca noastră nu este în zadar. Scopul activității,
acela de a dezvolta elevilor capacități de a-și exprima trăirile sufletești și
de a reda prin creații originale elementele fascinante pe care le transmite
cartea, ca efect a lecturării acesteia, a fost atins.
O altă acțiune derulată în cadrul
acestei manifestări a fost întâlnirea cu scriitorul Ioan Radu Zăgreanu,
profesor senior al Școlii Gimnaziale „Grigore Silași”, care și-a intitulat
alocuțiunea „Drumul lecturilor mele”.
Domnul Zăgreanu, citind, povestind, comunicând cu elevii, a reușit prin
prezența la activitate, să le stârnească interesul viu pentru literatură și
împrospătarea imaginii acesteia. Întâlnirile cu scriitorii sunt utile și
frumoase, cu participare sensibilă și satisfacții din ambele părți.
Activitatea metodică a
bibliotecarilor a continuat cu prezentarea calendarului activităților bibliotecarilor
școlari pentru anul școlar 2018-2019 și realizarea analizei de nevoi pentru
structurile infodocumentare din județul nostru, prin aplicarea unui chestionar
bibliotecarilor școlari de către bibliotecara Alina Mihaela Creț.
Un eveniment emoționant atât
pentru colegele mele bibliotecar cât și pentru mine, izvorât din trecutul
profesional comun de peste 40 de ani, a fost despărțirea de colega noastră de
la Colegiul „Petru-Rareș” Beclean, doamna Monica Timaru, care s-a pensionat.
Îi urăm un călduros LA MULTI ANI!
pentru modul în care și-a onorat nobila misiune de difuzare a cărții și
informației în rândul cititorilor.
Sărbătoarea din acest an a fost
un cântec minunat, de bucurie și dragoste pentru biblioteca școlii.
În Anul Centenarului Marii Uniri,
în fiecare domeniu științific sunt ilustrate, prin analize și prezentări sub
diverse forme (expuneri, comunicări, studii, recenzii ale unor cărți publicate)
numeroasele și remarcabilele contribuții românești la dezvoltarea culturii și a
științei în țara noastră, în România ultimilor 100 de ani.
Evenimentul „Cultură și spiritualitate” a fost inițiat de Casa Corpului
Didactic a Județului Bistrița-Năsăud cu ocazia acestei aniversări. La Centrul
de Documentare și Informare al Colegiului Național „Andrei Mureșanu” Bistrița a
avut loc prezentarea cărții Casina română
din Bistrița și rolul ei crucial în înfăptuirea Marii Uniri, autor preot
prof. Nicolae Feier. Lucrarea, de o mare valoare documentară, se constituie
într-un eveniment editorial unic, devenind o expresie a unei realități profunde
a istoriei noastre, și un punct de referință în acest an aniversar.
În aceeași locație, a avut loc și
dezbaterea „Centenarul Marii Uniri –
proiecte, personalități” susținută de către prof. Dănuț Archiudean. Cu
exemple edificatoare și foarte documentate, unele chiar inedite, domnul
Archiudean a punctat puterea de model a Cardinalului Iuliu Hossu, dată de
ținuta sa morală și profesională de-a lungul întregii sale vieți. „Cu greu ne
putem imagina unirea Transilvaniei cu Vechiul Regat al României fără
contribuția sa”, a încheiat domnul Archiudean.
Workshop-ul „Metode interactive de predare a istoriei în învățământul special”,
organizat tot în cadrul activității metodice „Cultură și spiritualitate”, la
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2 Bistrița, și-a propus să vină în
sprijinul profesorilor din învățământul special și totodată să marcheze o dată
atât de importantă pentru noi românii: 100 de ani de la înfăptuirea Marii
Uniri, ne-a informat doamna prof. Flavia Precub, moderatorul acestui workshop.
În cadrul workshop-ului s-au
prezentat exemple de bună practică, lecții de istorie predate elevilor din
învățământul special care au avut conținutul și metodele de predare adaptate
particularităților psihice specifice acestor elevi. S-a optat pentru
prezentarea unor lecții care au avut în vedere evenimentele premergătoarea
Marii Uniri dar și prezentarea pe larg a înfăptuirii Marii Uniri de la 1918.
Metodele interactive prezentate au fost însoțite de o serie de organizatori
grafici meniți să îi sprijine pe elevi în însușirea conținuturilor prezentate
de profesor. Acest workshop s-a dorit a fi un sprijin important al activității
profesorilor de psihopedagogie specială cu atât mai mult cu cât învățământul
special la ora actuală nu beneficiază de o programă avizată de Ministerul
Educației Naționale sau de un manual adaptat nevoilor specifice elevilor cu
cerințe educative speciale.
Pe parcursul activității
profesorii din învățământul special au avut ocazia să își exprime părerea
referitoare la obstacolele întâmpinate în predare, să facă propuneri creative
de a depăși aceste obstacole, să specifice resursele folosite și nevoile lor ca
profesori în desfășurarea activității didactice. Workshop-ul s-a încheiat prin
completarea unor chestionare de către fiecare participant, pentru a oferi un
feedback constructiv referitor la întreaga activitate desfășurată.
Întâlnirile prilejuiesc
cunoașteri sau mai degrabă recunoașteri a ceea ce odată, chiar și acum, te
bucură, te împlinește, te desăvârșește.
bibliotecar Margareta POP,
Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu