Zadarnic vei vrea să-l înveţi pe cel pe care nu-l vei fi
făcut mai întâi dornic de a învăţa. (Comenius)
Nevoia de consiliere și mentorat – o perspectivă a părinților
Studiu realizat în cadrul proiectului „Proces educațional optimizat
prin activități de mentorat în școlile bistrițene”
Proiectul „Proces educațional optimizat prin activități de mentorat în
școlile bistrițene”, finanțat din Fondul Social European, Programul Operațional
Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară: 6. Educație și competențe, își propune
ca obiectiv general creșterea calității serviciilor educaționale în școlile
bistrițene prin îmbunătățirea de competențe cheie actorilor implicați în
activități educaționale cu scopul de a reduce și elimina riscul părăsirii
timpurii a școlii. Una dintre activitățile principale propuse este elaborarea
unui program complex de intervenție și sprijin pentru preșcolari, elevi și
părinți, „Școala Familiei”. Pentru ca acest program să se plieze cât mai bine
pe realitatea școlilor incluse în proiect, s-a considerat necesară completarea
analizei de nevoi inițială cu perspectiva părinților.
Astfel a fost realizat un studiu ce și-a propus identificarea
modalităților prin care copiii și părinții din grupurile vulnerabile pot fi
sprijiniți în ceea privește integrarea socială și școlară. Obiectivele
specifice propuse vizează:
- Oferirea unei imaginii generale asupra modului și a măsurii în care
serviciile educaționale actuale răspund nevoilor copiilor și a familiilor
acestora;
- Identificarea nevoilor concrete ale copiilor și părinților din
grupurile vulnerabile în ceea privește sprijinul pentru accederea în ciclul
școlar superior.
Au răspuns la chestionarul elaborat 80 de părinți ai copiilor din
grupul țintă, distribuiți astfel:
- 49 părinți din mediul urban, 31 părinți din mediul rural;
- 27 părinți bărbați, 53 părinți femei.
După prelucrarea datelor obținute au putut fi extrase următoarele
concluzii:
C1. Ca aspect general, părinții se poziționează neutru privind
calitatea serviciilor educaționale – având ponderea cea mai mare (47%) cei care
declară că sunt mulțumiți în Oarecare măsură de acest aspect; o pondere
asemănătoare a părinților (47,8%), declară că sunt în Mare și Foarte mare
măsură satisfăcuți de calitatea serviciilor educaționale; ponderea celor
satisfăcuți în Mică și Foarte mică măsură se apropie de 5 procente și este
completată de ponderea celor care nu răspund la această întrebare (0,7% dintre
părinți).
C2. Cei mai mulți dintre elevi și părinți au beneficiat de servicii
educaționale asigurate de școală, însă frecvența cu care beneficiază elevii și
părinții de serviciile asigurate de școală este substanțial mai redusă
comparativ cu nevoia acestora – ceea ce arată că școala asigură servicii unui
număr mare de elevi și părinți, însă nu face față și nu răspunde nevoii
acestora privind volumul de servicii; 12% dintre elevi au beneficiat de
meditații școlare plătite – frecvența serviciilor este în medie de 12 ședințe
(în ultimul an);
C3. Cele mai multe din nevoile copiilor identificate de părinți sunt
din categoria Abordare diferențiată – 20% dintre nevoile identificate de
Părinți sunt în această categorie; o categorie apropiată este Implicarea în
proiecte educaționale/ schimb de experiență cu copiii din ciclul superior – 14%
dintre părinți fac recomandări de astfel de proiecte/parteneriate;
Detalierea categoriilor de nevoi – în nevoi efectiv identificate poate
fi consultată în lista de mai jos:
Nevoi ale copiilor identificate de părinți (Categorii de nevoi)
1. Implicare în proiecte educaționale/schimb de experiență cu copiii
din ciclul superior – 14%
2. Abordare diferențiată: abordare curriculară diferențiată, învățare
diferențiată, respectarea ritmului propriu, reducerea numărului de elevi la
clasă, conținuturi și sarcini simplificate, sprijin în realizarea temelor – 20%
3. Acceptare și înțelegere: acceptare, suport pentru integrare, să nu
fie marginalizați, dezvoltarea sentimentului de siguranță – 12%
4. Afecțiune: apropiere, afecțiunea familiei, dezvoltarea stimei de
sine, comunicare, încurajare permanentă, sprijin emoțional din partea părinților
– 12%
5. Consiliere: ascultare, dezvoltare socio-emoțională – 10%
6. Metode și instrumente interactive/inovatoare: metode adecvate,
instrumente de lucru, manuale atractive, materiale didactice variate – 7%
7. Sprijin personalizat: asistență privind integrarea, profesor de
sprijin, profesori calificați, consilier școlar, terapie logopedică, sprijin
efectiv în activitatea la clasă – 6%
8. Socializare: activități de socializare, activități diverse în aer
liber, activități în parteneriat, proiecte specifice, apartenență la grup – 6%
9. Crearea unui climat adecvat: integrare într-un mediu școlar adecvat,
mediu securizat, reguli clare și mediu predictibil, spațiu amenajat și dotat –
4%
10. Sprijin financiar și material, rechizite, masa caldă – 3%
C4. Și în privința felului în care Școala răspunde nevoilor copiilor
aflați la sfârșit de ciclu școlar părinții adoptă o atitudine neutră – 56%
dintre Părinți consideră că Școala răspunde în Oarecare măsură nevoilor
copiilor aflați la sfârșit de ciclu școlar;
C5. Nevoile părinților sunt de consiliere, ajutor și sprijin, ei
considerând că, pentru a-și putea sprijini copilul, au nevoie la rândul lor de
sprijin. Această nevoie este împărtășită de 50% dintre părinți;
Detalierea categoriilor de nevoi – în nevoi efectiv identificate poate
fi consultată în lista de mai jos:
Nevoi ale părinților (Categorii de nevoi)
1. Consiliere: modalități de implicare a părinților în educație,
atenție, activități de tipul „școala părinților” – 30%
2. Implicare în activitățile școlii: activități de socializare,
activități părinte-copil, activități în parteneriat, proiecte specifice,
apartenență la grup – 25%
3. Ajutor/Sprijin pentru a putea la rândul lui să își ajute copilul:
strategii de învățare eficientă, modalități de amenajare a locului de studiu al
copilului, planificarea timpului de acasă – 20%
4. Acceptare și încurajare: acceptare, suport pentru integrare, să nu
fie marginalizați, dezvoltarea sentimentului de apartenență la grup, integrare
socială – 12%
5. Informare asupra cerințelor de la nivelul clasei în care se află
copilul/nivelul clasei următoare – 9%
6. Sprijin financiar și material pentru susținerea copilului în școală
– 3%
C6. Recomandările părinților privind îmbunătățirea modului în care
Școala răspunde nevoilor copiilor din grupurile vulnerabile sunt centrate către
asigurarea sprijinului direct și colaborarea educator/ învățător/ profesor:
proiecte comune de prezentare a ciclului imediat superior; (22% dintre părinți
fac astfel de recomandări). Alături de acestea sunt considerate necesare
variate auxiliare/materiale suport (14% dintre părinți consideră utile
elaborarea acestor auxiliare); părinții își mai doresc în procent de 15%
includerea lor în activități de tip „Școala părinților”, consilierea,
îndrumarea și pregătirea în vederea reducerii abandonului școlar/ excluziunii
sociale; pe lângă propria educație, părinții consideră importantă și educarea
cadrelor didactice, în sensul participării la cursuri de formare continuă, atât
în specialitate, cât și în domeniul psihopedagogiei;
C7. Părinții își asumă responsabilitatea legat de cele 3 aspecte
evaluate în ponderi cuprinse între 24,3% (asigurarea serviciilor suport), 29%
(incluziunea școlară) și 46% (integrarea socială). Astfel, părinții își asumă
în proporție de 46% responsabilitatea privind INTEGRAREA SOCIALĂ a propriilor
copii și creditează școala cu această responsabilitate în proporție de 32,2%; O
mare pondere a părinților (39,5%) consideră că asistența socială este
responsabilă de asigurarea serviciilor suport pentru copiii din medii
defavorizate; integrarea școlară în schimb este responsabilitatea școlii,
conform opiniei a 60,5% dintre părinți.
Detalierea categoriilor de nevoi – în nevoi efectiv identificate poate
fi consultată în lista de mai jos:
Q8. Principalele MĂSURI care ar putea îmbunătăți modul în care SERVICIILE EDUCAȚIONALE răspund nevoilor copiilor
1. Colaborare educator/învățător/profesor: proiecte comune de
prezentare a ciclului imediat superior – 22%
2. Sprijin personalizat/ Abordare diferențiată: activități zilnice
adaptate, mai mult timp alocat pentru copil, mai multe ore de consiliere și
logopedie, mai multe ore de sprijin, mai mulți profesori itineranți care să-i
ajute să depășească barierele din calea învățării – 22%
3. Elaborare de materiale suport/auxiliare pentru consolidarea
cunoștințelor copiilor – 14%
4. Afecțiune: mai multă apreciere a copiilor, crearea unui climat
afectiv pozitiv, mai multă comunicare cu copilul, mai multă atenție și
înțelegere din partea cadrelor didactice, mai multă răbdare, stilul de predare
cât mai apropiat de stilul de învățare ale elevilor – 5%
5. Asigurarea de servicii variate: consiliere psihopedagogică,
logopedie, servicii de sprijin, program de tip after school – 13%
6. Crearea unui climat adecvat: cabinete mai bine dotate în școli,
organizarea de clase mai puțin numeroase, organizarea de grupe mici de lucru –
8%
7. Socializare: mai multe activități extrașcolare, mai multe activități
de grup – 2%
8. Consilierea părinților privind nevoile copiilor și importanța
educației, activități de tip „Școala părinților”, consilierea, îndrumarea și
pregătirea părintelui în vederea reducerii abandonului școlar/ excluziunii
sociale – 15%
9. Implicarea părinților în educație: colaborare mai bună profesor-părinte,
o mai bună comunicare cu familia, proiecte educaționale – 9%
10. Educarea învățătorilor/profesorilor: organizarea de cursuri pentru
cadrele didactice, îmbunătățirea instruirii personalului didactic, schimbarea
atitudinii profesorilor față de elevi – 11%
C8. Părinții își doresc pentru copiii lor un trai mai bun, chiar dacă
fie nu conștientizează aportul pe care educația îl poate aduce, fie nu dețin
resursele necesare pentru a sprijini copilul în acest sens; astfel au nevoie să
fie educați, pentru a putea la rândul lor educa.
prof. Ioan IOJA, manager de proiect,
prof. consilier școlar Cristina HARAP, coordonator științific
program copii și părinți,
Proiect POCU cod 106557:
„Proces educațional optimizat prin activități de mentorat în școlile bistrițene”
„Universul Einstein” – un brand bistrițean – la a XIV-a ediție
Pornind de la premisa că educația de bună calitate presupune aplicarea
modelului diversității prin inițierea de proiecte în care să fie implicați
elevi, cadre didactice, parteneri educaționali, părinți, media, toate conducând
la dezvoltarea competențelor elevilor, cultivarea interesului și dezvoltarea
înclinațiilor și talentelor acestora, domnul profesor Dorel Nicoară coordonator
al proiectului Concursul Național de Fizică „Universul Einstein”, cadru
didactic la Palatul Copiilor Bistrița, s-a mobilizat din nou pentru
desfășurarea celei de a XIV-a ediție a concursului, care s-a desfășurat în
weekend-ul 12-14 octombrie 2018 la Liceul cu Program Sportiv din Bistrița. La
această ediție s-au înscris în faza preliminară (aprilie-iunie 2018) 152
proiecte elaborate de 328 elevi coordonați de cadre didactice, din 26 de județe
ale României. În urma preselecției, desfășurate în perioada lunii septembrie
2018, au fost selectați și invitați în faza finală:
- Palate și cluburi: 13 proiecte selectate (prezente);
- Licee/Colegii: 31 (Fizică teoretică/ Experimente – 8; Fizică aplicată
– 7; Interdisciplinaritate – 8; Robotică – 5);
- Gimnazii: 8
TOTAL: 51
Numărul de elevi și profesori coordonatori prezenți: din țară: 80, din
județ: 13, în total: 93.
Competiția este cuprinsă în Calendarul Activităților Educative
Naționale-2018, aprobat de MEN, la poziția nr. 275 bis (conform OMEN
3210/15.02.2018).
Concursul are următoarele categorii: Gimnazii, Palate și Cluburi ale
Copiilor, Licee și colegii, Publicație de specialitate.
Concursul este susținut financiar și material de:
- Primăria municipiului Bistrița;
- Continental Automotive România;
- Miele Tehnic Brașov
- S. C. Betak S. A. Bistrița;
- Fundația „Proelectron”;
Prezentăm în continuare un extras din procesul verbal cu rezultatele,
pentru primele trei locuri ale competiției.
Gimnazii:
Premiul I, lucrarea Micro-sumo,
roboți de competiție și nu numai, elevi: Stan Brianna Alexandra, cls a
VIII-a/ profesor îndrumător: Mircea Nistor, Colegiul Național de Informatică
„Traian Lalescu” Hunedoara;
Premiul II, lucrarea Ceas cu
tuburi Nixie, elevi: Crușitu Ionuț Aurelian/ profesor îndrumător: Pop
Maria, Școala Gimnazială Nr. 1 Bistrița;
Premiul III, lucrarea: Fizică
aplicată – experimente, elevi: Iancu Marian Eugen, Nicu Anca Maria,
Marghiolu Maria Alexia, Lazăr Vlad Andrei/ profesori îndrumători: Vasile
Mihaela, Dumitrașcu Cătălina, Școala Gimnazială Nr. 2 „Ion Minulescu” Pitești.
Palate și cluburi ale copiilor:
Premiul I, lucrarea: Generator
eolian cu flux axial, elevi: Bejenaru Ștefan, Anghel Ioana/ profesor
îndrumător: Pantelimonescu Remus, Palatul Copiilor Iași;
Premiul II, lucrarea: Miniroboți
– aplicația ARDUINO, elevi: Eliada Uscatu, Totelecan Antonyo-Romeo/
profesor îndrumător: Uscatu Grigore, Palatul Copiilor Râmnicu Vâlcea;
Premiul III, lucrarea: Running
Microbug, elevi: Vișovan Cosmin/ profesor îndrumător: Macarov Maria, Clubul
Copiilor Gura Humorului.
Licee, colegii, grupuri
școlare:
Secțiunea Fizică teoretică/ Experimente:
Premiul I, lucrarea: Calculatoare
cuantice, elevi: Muscalagiu Anca, Vulsan Bianca, Vîrtan Răzvan/ profesor
îndrumător: Mircea Nistor, Colegiul Național de Informatică „Traian Lalescu”
Hunedoara;
Premiul II, lucrarea: Studiul
comparativ al elasticității resorturilor metalice și benzilor elastice din
cauciuc, elevi: Neagu Fabian, Stănescu Mihai, Pîrvulescu Andreea Iulia,
Belu Andres/ profesori îndrumători: Grigore Ionel, Stoica Daniela, Popescu
Mihai, Colegiul Național „Ion Luca Caragiale” Ploiești;
Premiul III, lucrarea: Poluarea
aerului cu pulberi sedimentabile, elevi: Ropan Ștefan, Szentes Tiberiu/
profesori îndrumători: Cristurean Violeta, Guiu Octavian, Liceul cu Program
Sportiv Bistrița.
Secțiunea Fizică aplicată/ Mijloace dedicate studiului fizicii:
Premiul I, lucrarea: Școala
Viitorului, elevi: Băraru Alex, Ciolacu Cosmin, Drăguțu Rareș, Nițu
Mădălina/ profesori îndrumători: Tudor Gabriela, Ciocănel Adriana, Colegiul
Național „Calistrat Hogaș” Tecuci;
Premiul II, lucrarea: Casa
viitorului – casă autonomă energetic, elevi: Conof Andrei, Fumureanu
George, Ciobanu Teodor/ profesori îndrumători: Ionela Iordan, Raluca Bojoagă,
Liceul Teoretic „Marin Preda” București;
Premiul III, lucrarea: Energia
hidraulică – alternativă la energia electrică, elevi: Stănescu Mihai, Miu
Mihai/ profesor îndrumător: Răduță Norica, Colegiul Național „Nichita Stănescu”
Ploiești.
Secțiunea Interdisciplinaritate:
Premiul I, lucrarea: Aplicațiile
antocianinelor, elevi: Constantin Maria Emilia, Bratu Marina, Ciobanu
Teodor/ profesori îndrumători: Ionela Iordan, Raluca Bojoagă, Liceul Teoretic
„Marin Preda” București;
Premiul II, lucrarea: Creierul
uman și mecanica cuantică, elevi: Lazorec Bianca Maria/profesori
îndrumători: Daneliuc Silvia, Platec Cezar Nicolae, Colegiul Tehnic „Lațcu
Vodă” Siret, Suceava;
Premiul III, lucrarea: Corelații
interdisciplinare între fizică și muzică, elevi: Chicoș Veronica Eliza,
Băraru Alex, Ciolacu Cosmin/ profesor îndrumător: Tudor Gabriela, Colegiul
Național „Calistrat Hogaș” Tecuci.
Secțiunea Robotică:
Premiul I, lucrarea: Robot
magazioner, elevi: Lorinczi Andrei, Saucă Raul, Dancea Radu, Stan Brianna/
profesori îndrumători: Muscalagiu Diana, Mircea Nistor, Colegiul Național de
Informatică „Traian Lalescu” Hunedoara;
Premiul II, lucrarea: Utilizarea
limbajelor de programare pentru coordonarea unui robot în spații limitate,
elevi: Petri James Florin/ profesor îndrumător: Mureșan Mihai, Colegiul
Național „Liviu Rebreanu” Bistrița;
Premiul III, lucrarea: Motion
Sense Glove, elevi: Baștea Mara Alexandra, Hang Alexandru, Algu Andrei/
profesor îndrumător Gheorghiu Ștefana, Colegiul Național „Gheorghe Șincai”
București.
Secțiunea Reviste / Publicație de specialitate:
Premiul I, lucrarea: Revista
„S.O.S. Planeta”, Colectiv redacțional/ profesori îndrumători: Ionela
Iordan, Raluca Bojoagă, Liceul Teoretic „Marin Preda” București;
Premiul II, lucrarea: Revista
„Lumea Fizicii” nr. 44, Colectiv redacțional/ prof. îndrumător Tudor
Gabriela, Colegiul Național „Calistrat Hogaș” Tecuci;
Premiul III, lucrarea: Revista
„Alpha” nr. 30, coordonator: profesor Lavinia Elena Orășanu, Școala
Gimnazială „Mihai Eminescu” Pitești.
Membrii juriului:
- Prof. univ. dr. Mihai Todică – Universitatea „Babeș-Bolyai”
Cluj-Napoca – președinte juriu Licee;
- Prof. ing. Ioan Harisis Sevcenco – București – președinte juriu
Gimnazii / Palate ale Copiilor;
- Prof. ing. Mirela Venera Nelca – Școala Gimnazială nr.1 Bistrița,
Bistrița-Năsăud;
- Prof. Ioan Haitonic – Colegiul Național „George Coșbuc” Năsăud,
Bistrița-Năsăud;
- Prof. ing. Doina-Marilena Bogdan – Colegiul Tehnic Infoel Bistrița,
Bistrița-Năsăud;
- Prof. ing. Maria Cristina Moisescu – Liceul Tehnologic „Dacia”
Pitești, Argeș;
- Prof. Marcela Turcu – Școala Gimnazială Șieu Măgheruș,
Bistrița-Năsăud;
- Prof. Violeta Cristurean – Liceul cu Program Sportiv Bistrița,
Bistrița-Năsăud;
- Prof. Maria Macarov – Clubul Copiilor Gura Humorului, Suceava.
Mai multe informații se găsesc la adresa: https://www.facebook.com/Universul-Einstein-108343619353540
prof. Dorel NICOARĂ,
Palatul Copiilor Bistrița
prof. metodist, Doina-Marilena BOGDAN,
Casa Corpului Didactic a
Județului Bistrița-Năsăud
„Costumul popular la loc de cinste”
La Centrul de Informare și Documentare al Colegiului Național „Andrei
Mureșanu” din Bistrița s-a desfășurat proiectul intitulat „COSTUMUL POPULAR LA
LOC DE CINSTE!”
Activitatea a
fost inițiată și coordonată de profesor pentru învățământul primar, Sidor Maria-Titiana,
și finanțată de Primăria municipiului Bistrița. Colaboratorii proiectului au
fost consilierul educativ Nicoleta Butuza, cadre didactice din unitate și părinții
elevilor CNAM-iști.
Proiectul „COSTUMUL
POPULAR LA LOC DE CINSTE” a fost structurat în două părți: prima parte a
constat într-o paradă-concurs a costumului popular autentic, pentru clasele
gimnaziale și cele de liceu, și un atelier de cusături, în cadrul căruia elevii
au învățat să coasă cu puncte, cruciulițe și mărgele.
Concurentele
înscrise la parada populară au defilat prin fața unui juriu format din prof.
Ecaterina Hiticaș specialist în etnografie și folclor, prezentă la eveniment în
calitate de părinte, eleva Lavinia Doboș, din clasa a X-a F, de loc de pe Valea
Ilvelor și cunoscătoare a costumului tradițional al zonei și eleva Elena
Hasbeiu, tot din clasa a X-a F, de loc din Rodna, care este interpretă de
muzică populară. Juriul a stabilit și premianții dintre purtătorii de costume populare,
evidențiindu-se costumele cu cele mai multe elemente autentice. Pentru clasele
gimnaziale, câștigătoarea a fost Mare Elisabeta din clasa a-V-a C, iar pentru
clasele liceale, eleva Țigăuan Dalia din clasa a X-a F. Nu au lipsit „mascotele”
acestui eveniment, trei elevi din clasa Pregătitoare „D”, îmbrăcați de asemenea
în costume populare autentice.
Atelierul de
cusături a avut un mare ecou atât în rândul celor mici cât și al celor mari,
cei mici afirmând faptul că le vor cere părinților pânză de cusut pentru a
putea crea și ei astfel de modele.
Maria-Titiana
Sidor, profesor pentru învățământul primar, s-a deplasat de la o masă la alta
pentru a le arăta fiecăruia în parte cum se coase. Alături de aceasta s-au
aflat și câteva mămici, care au purtat costume populare asemeni tuturor
participanților și care i-au ajutat pe cei mici să împletească și să coasă.
Astfel, spațiul CDI a fost invadat de ii dintre cele mai frumoase, de pălării
cu pene de păun și de catrințe din mai multe zone ale județului Bistrița-Năsăud.
Eleva Lavinia
Doboș, prezentă în comisia de jurizare, a primit cu bucurie invitația de a face
parte din juriul activității, afirmând faptul că în ziua de azi copiii nu mai
sunt preocupați de tradiții, iar acest proiect a avut rolul de a-i apropia pe
cei mici de datinile lor.
Elena Hasbeiu și Țigăuan
Dalia au avut câte un moment artistic, interpretând o doină și o horă.
Nicoleta Butuza,
consilier educativ al CNAM, a afirmat: „Am ținut mult ca această activitate să
aibă loc, întrucât cunoșteam efortul și numeroasele materiale care au fost
pregătite de o singură persoană, Maria-Titiana Sidor. Aceasta a pregătit bucăți
de pânză pe care a început modelele ce urmau a fi cusute de elevi, a desenat
modele pentru fiecare participant, a confecționat un tipar de ie, toate acestea
în doar o săptămână. Faptul că ea coase extrem de bine, a fost un model pentru
participanți, deși a avut și emoții cu privire la activitate.”
Maria-Titiana
Sidor declară: „Pasiunea pentru tradiție și pentru arta populară m-a determinat
să inițiez acest proiect. Am încercat să transmit din ceea ce știu copiilor mei
din clasa pregătitoare D. Ei sunt încă micuți, astfel că am gândit o modalitate
de a-i integra printre grupuri de elevi mai mari, pentru a se familiariza cu ceea
ce înseamnă tradiția și arta populară, pentru a „prinde drag” de costumul
popular și pentru a deprinde câteva dintre meșteșugurile populare. În felul
acesta am ajuns să desfășor această acțiune. Scopul acestei activități a fost
acela de a promova tradiția și costumul popular autentic, valori care ne
reprezintă pe toți și care vor dăinui peste generații.
Activitatea a
fost foarte bine primită de către elevii CNAM, care au avut parte de clipe
minunate alături de una dintre cele mai frumoase tradiții românești, cusătura
pe pânză, în cruce și cu mărgele.
prof.
învățământ primar Maria-Titiana SIDOR,
Colegiul
Național „Andrei Mureșanu” Bistrița
Ziua Europeană a Limbilor la Liceul Tehnologic Agricol Beclean
„Cei care nu știu nicio limbă
străină nu știu nimic nici despre propria limbă”
Johann Wolfgang Goethe
Săptămâna 24-30 Septembrie este dedicată sărbătoririi învățării limbilor
străine deoarece 26 Septembrie a fost proclamată Ziua Limbilor Europene de
către Consiliul Europei, în anul 2001. Scopul acestei zile este încurajarea
învățării limbilor străine în Europa.
Principalele obiective ale Zilei Europene a Limbilor sunt:
- atenționarea publicului asupra importanței învățării limbilor străine
și a diversității lingvistice;
- promovarea bogăției lingvistice și a diversității culturale în
Europa;
- încurajarea învățării limbilor străine pe parcursul vieții atât în
școală cât și în afara ei.
Cu acest prilej, Catedra de Limbă și Comunicare a Liceului Tehnologic
Agricol Beclean a decis să implice elevii în marcarea acestei zile deosebit de
importante în Europa, în special pentru a sublinia încă o dată rolul deosebit
de important al limbilor străine în societatea modernă în care trăim, dar și
pentru a sărbători diversitatea lingvistică a liceului nostru.
Principalele evenimente care au avut loc în acest scop au fost:
- crearea unui material video de către elevii noștri cu formule uzuale în
limbile română, engleză, franceză, spaniolă și maghiară,
- crearea de postere și materiale promoționale,
- pregătirea și susținerea unui moment poetic de poezie românească
tradusă în limbile engleză, franceza, spaniolă, germană și maghiară.
Elevii noștri care s-au implicat în crearea materialului video sunt: Chindriș
David-Cosmin și Lucăcean Vasile Ioan (XII B), Bitai Eliza-Timea și Lazar Crina Andrada
(XA), Zadic Ana-Maria (XI C).
Momentul poetic desfășurat în Sala Multimedia a Liceului Tehnologic
Agricol Beclean a avut ca spectatori pe ceilalți elevi ai liceului și
profesorii lor. S-au recitat poezii ale marilor poeți români: Mihai Eminescu,
Nichita Stănescu, precum și o poezie compusă de domnul profesor de limba
franceză, Daniel Gavriluțiu, urmate de traducerile lor în limbile engleză,
franceză, germană, spaniolă și maghiară. Poeziile au fost recitate de următorii
elevi: Mihaly Daniela și Moldovan Simona (IX C), Lazar Crina Andrada (X A), Barta
Beatrice-Alexandra (X C), Ciuș Ana Cristina, Danciu Andrei-Mihai, Lucăcean
Vasile-Ioan și Horț Tudor-Ionuț (XII B), Mathe Silvia și Onighi
Florina-Dumitrița (XI C).
În cadrul activității, elevii cei mai pricepuți la desen au realizat
postere tematice. Astfel, s-au remarcat elevii: Balint Timea și Buda Alena-Nastasia
(IX B), precum și Lucăcean Vasile Ioan (XII B), care a realizat un exponat cu tema
Castelele
de pe Valea Loirei sub îndrumarea domnului profesor Gavriluțiu Daniel.
Prilejul sărbătoririi Zilei Europene a Limbilor a evidențiat rodul
muncii colaborative a Catedrei de Limbă și Comunicare contribuind la
îmbunătățirea spiritului de echipă, a inițiativei și a creșterii implicării
elevilor în activitățile educative organizate la nivelul școlii noastre.
Mulțumim încă o dată tuturor profesorilor din Catedra de Limbă și
Comunicare, domnului director, prof. Magdea Mircea-Florin, și doamnei profesor
consilier educativ, Sângeorzan Gabriela, precum și tuturor celorlalți profesori
din școală și personalului auxiliar care au contribuit la organizarea acestui
eveniment. Mulțumim, de asemenea, și elevilor din școala noastră.
prof. Ligia Ionela UDREA,
Liceul Tehnologic Agricol
Beclean
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu